660 litrů v zavazadlovém prostoru a 157 mm před koleny zadních cestujících – dva pádné argumenty pro koupi nového Superbu Combi. Jeho prodej začne oficiálně až po premiéře na zářijovém frankfurtském autosalonu, ceník však Škoda zveřejnila s velkým předstihem.
A bez překvapení kopíruje téměř bezvýhradně ten u dříve představeného liftbacku. Základní benzínovou motorizací tak je čtrnáctistovka TSI se systémem vypínání válců o výkonu 150 koní mezi 5000 – 6000 ot./min s točivým momentem 250 Nm mezi 1500 – 3500 ot./min. Vedle standardní šestistupňové manuální převodovky disponuje nejslabší benzínový motor příplatkovým sedmistupňovým automatem DSG a pohonem všech kol na bázi spojky Haldex 5. generace. Silnější je osmnáctistovka TSI o výkonu 180 koní mezi 4000 – 6200 ot./min s točivým momentem 320 Nm mezi 1450 – 3900 ot./min. Není bez zajímavosti, že tato data platná pro manuální šestistupňovou převodovku se s přechodem na příplatkový sedmistupňový automat DSG poněkud změní – výkon je dostupný mezi 5100 – 6200 ot./min, točivý moment dokonce klesne na 250 Nm mezi 1250 – 5000 ot./min. Nejsilnější benzínovou jednotkou je dvoulitr TSI naladěný na 220 koní mezi 4500 – 6200 ot./min a 350 Nm mezi 1500 – 4400 ot./min, respektive 280 koní mezi 5600 – 6500 ot./min a 350 Nm mezi 1700 – 5600 ot./min. Obě motorizace standardně spolupracují s dvouspojkovým šestistupňovým automatem DSG, silnější je navíc vždy vybavena pohonem všech kol. Naftová paleta začíná u šestnáctistovky TDI o výkonu 120 koní mezi 3500 – 4000 ot./min s točivým momentem 250 Nm mezi 1500 – 3250 ot./min, která spolupracuje s manuálním šestikvaltem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Dále následují dva vrcholné dvoulitry o výkonu 150 koní mezi 3500 – 4000 ot./min s točivým momentem 340 Nm mezi 1750 – 3000 ot./min, respektive o výkonu 190 koní mezi 3500 – 4000 ot./min s točivým momentem 400 Nm mezi 1750 – 3250 ot./min. Standardní je u obou motorizací manuální šestistupňová převodovka, za příplatek je pak dodáván šestistupňový dvouspojkový automat. Další peníze navíc vyžaduje pohon všech kol, u slabší jednotky s manuálem a u silnější s dvouspojkovým automatem.
Základní výbavová linie Active jezdí na 16palcových litých kolech a její výbava zahrnuje elektronický stabilizační systém ESC s multikolizní brzdou, 7 airbagů včetně kolenního pro řidiče, signalizaci nezapnutých pásů s předepínači a omezovači tahu i na zadních sedadlech, systém Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City, elektronickou kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách, elektronickou parkovací brzdu, autorádio Swing s pětipalcovým barevným displejem, osmi reproduktory, slotem na SD kartu a možností připojit USB nosič, Maxi DOT, tempomat, elektrická okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, parkovací senzory vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo černé střešní ližiny. Druhá linie Ambition přidává 17palcová litá kola, roletový kryt s mezipodlahou v zavazadlovém prostoru, adaptivní bi-xenonové světlomety s LED denním svícením, mlhovky s Corner funkcí, audiosystém Bolero, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, elektrickou bederní opěrka, elektricky sklopná zpětná zrcátka s pamětí, multifunkční volant s ovládáním rádia a telefonu nebo dva odkládací prostor na deštník včetně deštníků ve dveřích řidiče a spolujezdce. Třetí linie Style má 18palcová kola z lehké slitiny, stříbrné střešní ližiny, zadní LED diodová světla, LEDkové osvětlení SPZ, parkovací senzory vpředu i vzadu, vyhřívaná přední i zadní sedadla, Sound System Canton s 10 reproduktory, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, bezklíčkové odemykání/zamykání/startování KESSY nebo barevný informační displej Maxi DOT. Nejvyšší linie Laurin&Klement přijíždí na unikátních 18palcových kolech a má navíc kožené čalounění, dekory v klavírní černi, LEDkové vnitřní osvětlení, adaptivní tempomat, parkovací asistent a parkovací kameru vzadu, vyhřívané čelní sklo, navigaci Amundsen, vkládané tkané koberce Lounge Step s integrovanou opěrkou pro chodidla cestujících na zadních sedadlech, adaptivní podvozek, systém Driving Mode Select nebo tzv. virtuální pedál, který zajišťuje otevírání zavazadlového prostoru pohybem nohy pod zadním nárazníkem.
Motorizace | Active | Ambition | Style | Laurin&Klement |
1.4 TSI (150 k) | 629 900 Kč | 696 900 Kč | 746 900 Kč | ————— |
1.4 TSI DSG (150 k) | 694 900 Kč | 761 900 Kč | 811 900 Kč | ————— |
1.4 TSI 4×4 (150 k) | 694 900 Kč | 761 900 Kč | 811 900 Kč | ————— |
1.8 TSI (180 k) | ————— | 741 900 Kč | 791 900 Kč | 866 900 Kč |
1.8 TSI DSG (180 k) | ————— | 806 900 Kč | 856 900 Kč | 931 900 Kč |
2.0 TSI DSG (220 k) | ————— | 856 900 Kč | 906 900 Kč | 981 900 Kč |
2.0 TSI DSG 4×4 (280 k) | ————— | 986 900 Kč | 1 036 900 Kč | 1 111 900 Kč |
1.6 TDI (120 k) | 630 900 Kč | 695 900 Kč | 745 900 Kč | ————— |
1.6 TDI DSG (120 k) | 695 900 Kč | 760 900 Kč | 810 900 Kč | ————— |
2.0 TDI (150 k) | 670 900 Kč | 735 900 Kč | 785 900 Kč | 860 900 Kč |
2.0 TDI DSG (150 k) | 735 900 Kč | 800 900 Kč | 850 900 Kč | 925 900 Kč |
2.0 TDI 4×4 (150 k) | ————— | 800 900 Kč | 850 900 Kč | 925 900 Kč |
2.0 TDI (190 k) | ————— | 781 900 Kč | 831 900 Kč | 906 900 Kč |
2.0 TDI DSG (190 k) | ————— | 846 900 Kč | 896 900 Kč | 971 900 Kč |
2.0 TDI DSG 4×4 (190 k) | ————— | 911 900 Kč | 961 900 Kč | 1 036 900 Kč |
Zdroj: Škoda