Škoda Superb Sportline 2.0 TSI 4×4 DSG – i po modernizaci stále na výbornou

100

Jsou tomu již čtyři roky, co se třetí generace Škody Superb objevila na trhu. A až nyní přišel čas na její lehké omlazení.

Aktuálně modernizovaný Superb jsem si záměrně domluvil ve verzi Sportline. Před modernizací jsem testoval Superb právě v této výbavě a s vozem jsem byl nadmíru spokojený. Jedná se totiž o vůz, který nabídne decentní a líbivý design, neskutečně prostorný interiér, rozmanité jízdní vlastnosti a verze Sportline posouvá tento vůz do úrovně, která mě velmi baví.

Testovány Sportline nabídl nejsilnější dvoulitrovou přeplňovanou TSI motorizaci s 200 kW výkonu, který byl na všechna čtyři kola přenášen přes sedmistupňový DSG automat.

Modernizace a exteriér 

Modernizace Superbu sebou přinesla decentní optické změny vnějšího vzhledu vozu. S klidem pak mohu říci, že se jedná o velmi povedený facelift, který tomuto oblíbenému vozu jen prospěl.

Aktuální změny se odehrávají především v rámci přední a zadní partie. Přední dostala nově tvarované světlomety, které jsou fullLED a nově také disponují technologií MATRIX. Nových tvarů doznala také spodní partie předního nárazníku a samotná maska, která je protažena až k předním světlometům. Spodní partie předního nárazníku je teď více a výrazněji proříznuta do boční partie vozu. Ve verzi Sportline pak tento prvek působí velmi dynamicky a dodává vozu na dravosti.

Mohlo by vás zajímat:  Test Honda HR-V e:HEV: Třetí generace kompaktního SUV nedává Evropanům moc na výběr

Modernizace zadní partie se obdobně jako u té přední týká především světlometů, které jsou také vybaveny fullLED technologií. Zadní světlomety jsou pak elegantně propojeny chromovanou, v případě výbavy Sportline černou, lištou. Celkové horizontální proporce zadní partie, pak pro značku Škoda, nově podporuje právě nápis „ŠKODA“ namísto klasického loga.

Boční profil zůstává i po modernizaci věrný svým starým a líbivým tvarům.  Za zmínku pak stojí plaketka Sportline na předních blatnících. Dále je zde celkem patrná sportovnější „stavba těla“ Superbu Sportline v podobě o 15mm nižšího podvozku.

Jednoduše, modernizovaný Superb svým omlazením prošel velmi decentně a přesto úspěšně.

Interiér, alcantara kam se podíváš

Prostorný interiér Superbu, v rámci modernizace, naštěstí žádných výrazných změn nedoznal. Za zmínku však stojí například nové dekory, kterými interiér nyní nově disponuje.

Palubní desce i nadále vládnou střídmé tvary a členění. Její zpracování, přehlednost a ovládání, je již tradičně na velmi vysoké úrovni. Palubní desce pak dominoval 9,2“ široký displej palubního infotainmentu Columbus, jehož prostředí známe již z dob před modernizací. V kapličce přístrojů testovaného vozu máme plně digitální displej, virtual kokpit, který sdružuje všechny důležité informace do jedné přehledné obrazovky. Ta všechny potřebné informace prezentuje v pěti různých grafických uspořádáních.

Testována verze Sportline nabídne interiér okořeněný značnou dávkou alcantary. Ta se v hojné míře nevyskytuje jen na sportovně laděných sedadlech, ale také na výplních dveří, nebo celé stropnici. Dalším zajímavým prvkem této varianty je prošívaný multifunkční volant se zploštělou spodní částí, nebo velice efektně vypadající přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy.

Mohlo by vás zajímat:  Test Vespa Sei Giorni: Stylovka, která potěší srdce závodníka

Avizovaná prostornost Superbu je nejvíce patrná na zadních pozicích, dále pak také ve velikosti zavazadlového prostoru, který nabídne 625 l objemu.  

Potentní benzínová motorizace

O pohon testované verze Sportline se staral nejsilnější benzínový přeplňovaný čtyřválec, který nabídl 200 kW (272 koní) a 350 Nm točivého momentu. Na výběr máte dále ze 110 kW 1,5 TSI, 140 kW 2,0 TSI, 110 kW 2,0 TDI, 140 kW 2,0 TDI nebo hybridní 1,4 TSI PHEV.

Velmi slušných 272 koní je na obě nápravy distribuováno velmi konstantně a bez náznaku přeplňování. Zrychlení z 0 na 100 km/h pak Superb zvládne za papírových 5,6 sekund, což je ve skutečnosti, navíc s aktivním systémem Launch control, celkem slušná „palba“.

Testovaný vůz byl vybaven příplatkovým adaptivním podvozkem DCC, jehož ovládání je zahrnuto do voliče jízdních režimů, který nabízí možnosti Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual. V režimu Comfort je jízda nadmíru pohodlná a celkem značně houpavá, režim Sport pak nabízí jasné a znatelné ztvrdnutí podvozku, tužší řízení a samozřejmě jiný chod automatické převodovky a přiostřené reakce vozu na plynový pedál.

Mohlo by vás zajímat:  Test Citroën ë-SpaceTourer: Společník na rodinné výlety plánované podle toho, jak je nabitá baterie

Superb Sportline a 272 koní, to jde rozhodně dohromady. Sportovní režim a sedmistupňové DSG s pádly pod volantem umí zpříjemnit nejednu klikatou okresku, na druhou stranu tu máme v klidovém režimu tichou benzínovou pohonnou jednotku a houpavý komfortní režim, to vše v jednom voze s průměrnou spotřebou pohybující se okolo 9 l/100km.

Celkové hodnocení

Modernizovaný Superb lze aktuálně pořídit již od 694 900 Kč včetně DPH, a to se základní 110-ti kW benzínovou motorizací 1,5 TSI, která spolupracuje s šestistupňovým manuálem.

Výbava Sportline pak startuje na částce 794 900 Kč včetně DPH, rovněž se 110 – ti kW 1,5 TSI a s šestistupňovým manuálem. Testovanou verzi s nejsilnější benzinovou motorizací 2,0 TSI o výkonu 200 kW, tak tu pořídíte od 1 078 900 Kč včetně DPH.

Aktuální modernizace oblíbenému Superbu jednoznačně prospěla. Vůz si po stránce vnějšího vzhledu ponechal osvědčené základní tvary a celkem úspěšně pracoval pouze s detaily.

Škoda Superb tedy i nadále nabídne ohromný vnitřní prostor, líbivé vnější tvary a celkem pestré jízdní vlastnosti. A verze Sportline, tu mám v oblibě. Z vozu sice nedělá žádné sportovní náčiní, posouvá ho však do polohy, která ho činí zajímavějším a více originálním.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora