Rezerva versus lepicí sada: při defektu pneumatiky mohou přijít vhod obě možnosti

35971

Poškození pneumatiky na silnici není příjemná situace. Musíte je vyřešit velmi rychle, abyste se dostali do cíle včas. Máte dvě možnosti, jak to udělat. Na obě se přitom musíte připravit. Jednou z nich je rezervní pneumatika, kterou lepicí sada na pneumatiky. Dnes se podíváme na výhody a nevýhody u obou metod. Podle toho se můžete nejlépe rozhodnout, co pro vás bude lepší.

Výhody a nevýhody rezervy

Velká výhoda rezervy je její spolehlivost. Jednoduše víte, že pneumatiku vyměníte a můžete jet dál. Také jsou odolnější a zvládnou i dlouhé vzdálenosti. Lepicí sada je spíš dočasné řešení. U větších poškození vám lepicí sada nebude stačit, zatímco rezerva vám poslouží u každé poruchy, bez ohledu na její velikost a závažnost. Proto se vám rezerva bude vždy hodit.

Mohlo by vás zajímat:  Lístek za oknem nabouraného vozu vypadá jako elegantní řešení, ale podle policie jde o vážný prohřešek

Na druhou stranu velkou nevýhodou je její velikost a hmotnost. Některé vozy nemají v kufru ani místo na rezervu, takže pro vás tato možnost není vůbec vhodná. Pro menší ženy to může být také nepraktické, protože si s rezervou sami neporadí ani v případě nouze. Musíte mít také určité dovednosti, abyste ji dokázali vyměnit a výměna je pochopitelně časově náročná.

2148258056
Zdroj obrázku: Freepik

Výhody a nevýhody lepicí sady

Lepicí sama je poměrně malá a velmi lehká. Snadno ji umístíte do svého vozu a stejně jednoduše ji také použijete v případě potřeby. Oprava je s ní velmi jednoduchá a rychlá. Navíc nepotřebujete žádnou velkou fyzickou sílu, abyste si pneumatiku opravili tímto způsobem. Nemusíte manipulovat s těžkou rezervou a poškození bezpečně opravíte.

Mohlo by vás zajímat:  Pravidelné pauzy při řízení auta přispějí k větší bezpečnosti a menšímu stresu

Na druhou stranu jde pouze o dočasné řešení, dokud nedojedete do nejbližšího servisu. Dlouhou dobu vám toto řešení nevydrží. Navíc s lepicí sadou neopravíte velké trhliny nebo poškození na pneumatikách. Většinou zvládnete opravit jen defekt do průměru 6 mm. Některé sady mohou také poškodit samotnou pneumatiku, takže její oprava nebude možná ani v servisu.

Zdroj: https://blog.greenflag.com/2016/spare-wheel-versus-repair-kit/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora