Reportáž z motoristické slavnosti Legendy – 5. část

Už se blížíme do závěru, ale ani to neznamená, že by se snižovala kvalita vystavených vozů. Naopak, následovala výstava mnoha typů Fordu Mustang a hned vedle bylo oddělení dalších amerických vozů. Chevrolet Impala, Nomad a Chevelle SS, Oldsmobile 88 Super Holiday Coupé, Mercury, Packard i pověstný růžový Cadillac Coupé DeVille s obřími ploutvemi. Chybět nemohl Chevrolet Corvette Stingray. Ale to už záplavou chromu a velkých tvarů lákaly váš pohled Pontiac Bonneville, Chevrolet Camaro, Buick Riviera Boat Tail a kultovní AC Shelby Cobra. Společnost amerikám dělal DeLorean DMC-12, nad kterým zaplesalo srdce nejednoho fanouška filmové série Návrat do budoucnosti. Cesta Vás pak zavedla k neustále hlídanému Bugatti Veyron. Vedle něj vystavený Wiesmann GT MF4, Cadillac se spinnery na poklicích nebo Ford F-150 SVT Raptor jen těžko hledaly zájem návštěvníků. O kousek dále na stánku Mercedes-Benz jste mohli porovnat klasický G63 AMG s drobečkem 6×6. Ale racčí křídla vás nenechala auto šejků obdivovat moc dlouho, protože kultovní 300 SL jste si zde mohli prohlédnout z větší blízkosti, než to jde v muzeu automobilky ve Stuttgartu. Vedle zase moderní SLS AMG, CLK DTM a historický 500 K a z dílen AMG i legendární „Rudá svině“ a „Hammer“.

Mohlo by vás zajímat:  Václav Brožík - Vzpomínka na slavného karosáře

Pak už zbývala k prohlédnutí jen centrální louka s těmi největšími poklady. Vzadu si nadšenci mohli připomenout dílo designéra Václava Krále. Byly tu vozy MTX Roadster, MTX Verold Baghira, Tatra Prezident, Lada Samara Bohemia (kabriolet) a okruhový závodní speciál Baghira. A to zde nechybělo ani Innotech Mystero. Vedle byla expozice závodních a sportovních automobilů, kde jste si mohli prohlédnout Opel Manta 400, Triumph TR7 V8, Ford Sierra RS500, Mercedes-Benz 190E 2.5 16V Cosworth EVO 2, BMW M3 E30 v civilní rallyové i DTM verzi, Alfa Romeo 155 DTM a GTV pro rally. Další cenné vozy ukrýval vedlejší stan. Zde byly další Nissany GT-R, Jaguar E-Type a Lamborghini Gallardo Spyder, stála tu ale i Ultima GTR, SpykerFord GT. Vedle byla expozice závodnického rodu Enge, kde byla k vidění Škoda 130 RS a LR, okruhový Chevrolet Camaro a formule. Na dalším kousku stála Audi Quattro A2, Sport Quattro S1 ve zbarvení z Pikes Peaku a pravá civilní Sport Quattro. A před nimi nejcenější skvosty výstavy, Bugatti 35 Elišky Junkové a Alfa Romeo 8C Monza Enza Ferrariho. A po straně ještě koutek se závodními vozy Audi Sport Quattro, Škoda 120 S a 130 RS a Datsun 240Z.

Mohlo by vás zajímat:  Czech Track Days - Report z druhé akce

Pokud jste neměli šanci se na akci Legendy přijít podívat, doufáme, že Vás naše reportáže alespoň navnadily a příští akci si již ujít nenecháte.

##StartBlomqvist##