Ram ProMaster City je upraveným Fiatem Dobló

Po Fiatu Ducato, v Americe prodávaném jako Ram ProMaster, míří na druhou stranu Atlantiku také další z užitkových Fiatů. Stále více se rozmáhající segmentu kompaktních dodávek bude chtít oživit Ram ProMaster City, postavený na základech Fiatu Dobló.

Italská dodávka však byla pro potřeby amerického trhu patřičně upravena, když dostala o 10 mm větší světlou výšku, lepší ochranu podvozku nebo upravenou přední nápravu a motorový prostor, aby se do něj vešel větší čtyřválec Tigershark a automatická převodovka. Přední náprava je vybavena vzpěrami MacPherson, upravenými pro použití na amerických cestách, vzadu najdeme nezávislé zavěšení kol. Nově naladěny byly i tlumiče, pružiny, řízení nebo brzdy.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda 706 RTHP CAS na prodej

Design se oproti Doblu liší pouze v detailech, zahrnující novou přední část s menšími světlomety a větší maskou chladiče, jiný přední nárazník a samozřejmě odlišná loga výrobce. Kola mají rozměr 16 palců a jsou obuta do celoročních pneumatik, což je další změna oproti Doblu. Jakkoliv se karosérie moc neliší, interiér je úplně jiný než u evropského modelu. Základem je multimediální systém Uconnect, se kterým samozřejmě souvisí zcela nový design středové konzole. Jiný je také volant a budíky, polička před spolujezdcem se posunula o něco výš.

Mohlo by vás zajímat:  Suzuki představilo novou generaci modelu Carry

ProMaster City bude v nabídce ve dvou verzích – užitkové Tradesmanosobní Wagon, která pojme 5 cestujících ve dvou řadách, přičemž druhá trojmístná lavice je sklopná v poměru 60/40. Oba modely jezdí na rozvoru náprav o délce 3109 mm, mají zadní dveře otevíratelné v poměru 60/40 do úhlu 90, respektive 180 stupňů a po vzoru evropských dodávek mají oba také dvojici bočních posuvných dveří. Užitková varianta pojme až 3729 litrů nákladu, má nosnost 854 kg a dá se za ní zapřáhnout vozík o hmotnosti až 907 kg. Šířka nákladového prostoru je 1534,2 mm, délka 2214,9 mm a mezi podběhy je prostor o délce 1229,4 mm. V seznamu příplatkové výbavy je protiskluzová úprava podlahy nákladového prostoru nebo střešní nosič od Moparu o nosnosti 70 kg. 

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen ukázal šestou generaci Transporteru

O pohon se stará zážehový čtyřválec 2.4 Tigershark o výkonu 186 koní s točivým momentem 234 Nm. Poháněná jsou samozřejmě přední kola a to pomocí devítistupňové automatické převodovky, která má zajistit nejlepší ekonomiku provozu ve třídě. Výroba bude probíhat v turecké továrně TOFAS v Burse, kde se rovněž vyrábí sourozenecký Fiat Dobló.

##promaster_city##

Zdroj: Ram