Podélné parkování je noční můrou většiny začínajících nebo nezkušených řidičů. Řada z nich uvádí, že místo snahy o zaparkování na vybrané místo raději hledají tam, kde je k dispozici parkování kolmé. Řešení problémů je několik. Buď se vše pořádně naučit, nebo požádat někoho jiného, nebo si pořídit auto s technologií, kterou navrhla britská společnost Protean Electric. O co jde? Vyvinula systém, který umožní otáčení kol o 360 stupňů.
Natočte kolo tak, jak potřebujete
Systém, je unikátní v tom, že umožní každé z kol natočit přesně tak, jak potřebujete. Je možné s ním otáčet o celých 360 stupňů. I proto systém dostal název Protean360+, který má na danou unikátní vlastnost upozorňovat. O této technologické novinky si firma slinuje především praktickou využitelnost v městském provozu a v řešení problému s parkováním.
Jak systém Protean360+ funguje?
Vše je založeno na unikátní otáčivé konstrukci a využití elektromotorů. Cílem bylo vyvinout systém, který by umožnil natočit kolo tak, jak řidič potřebuje. Reálně je možné kola otáčet o celých 360 stupňů, stále dokola a dokola. Zaujme také univerzálnost, jelikož využití je pochopitelně možné jak u předních, tak i u zadních kol. Samozřejmostí je, že jednotlivé nápravy nemusí být natáčeny nezávisle, ale mohou takzvaně spolupracovat. To má výrazně zlepšit manévrovatelnost s vozidlem ve ztížených podmínkách. Ostatně více o této novince ukáže samotné video společnosti Protean Electric.
Hned několik praktických využití
Systém 360stupňového otáčení kol má samozřejmě mnoho praktických využití. V první řadě je to usnadnění podélného parkování. Stačí přijet k volnému místu, natočit kola o 90 stupňů a bez nutnosti jakýchkoliv složitých manévrů najet do volného místa bokem. Samozřejmostí je i možnost úplně stejně snadného vyjetí. S parkováním souvisí i klad. Může vzniknout mnoho dalších parkovacích míst, kterých je ve městech takový nedostatek. Mohou vzniknout parkoviště přesně pro vozy s tímto systémem, které nebudou předu a vzadu potřebovat další zbytečné metry místa.
Další využitelnost souvisí s úzkými uličkami, prudkými zatáčkami, nutností otočit se ve stísněném prostoru a dalšími nástrahami, které jízda ve městech může přinášet. Díky tomuto systému se lze otočit v podstatě namístě, což je dnes doménou v podstatě pouze malých stavebních strojů a vozidel, které místo kol používají pásy.