Pokud se vám na autě něco porouchá, odborníci vás obvykle od oprav svépomocí zrazují. My ostatně také, neodborný zásah skutečně dokáže napáchat mnohem víc škody než užitku a pár ušetřených stovek vyústí v desetitisícové investice do rozbitých součástek. V tomto případě ale uděláme výjimku. Pokud máte problém s geometrií vozu, což se nejčastěji projevuje tím, že auto nedrží směr, můžete si jej s trochou šikovnosti opravit sami. Ne vždy jde totiž o problém, na který by bylo skutečně třeba volat profesionály.
Zkontrolujte pneumatiky
V prvé řadě je třeba poznamenat, že čím novější auto máte, tím více roste pravděpodobnost, že se návštěvě servisu nakonec nevyhnete. U starších vozů totiž může problém způsobovat řada věcí, u těch nových půjde opravdu o otázku rozhozené geometrie. Na starších vozech mohou sjíždění na jednu stranu způsobit pneumatiky. Ty můžou být sjeté, anebo v případě, že jste koupili auto z druhé ruky, dokonce různé.
I pokud se zdá, že jsou pneumatiky stejné a v pořádku, pes může být zakopaný v nich. Odborníci odhadují, že až 60 % aut na českých silnicích nemá správný tlak v pneumatikách. Ruku na srdce, kdy naposledy jste tlak kontrolovali vy? Pokud jsou pneumatiky nesprávně natlakované a navíc na různé úrovně, auto bude opět sjíždět ke straně.
Brzdy
Pokud se i po bedlivé kontrole zdá, že s pneumatikami je všechno v pořádku, je čas zaměřit se na brzdy. Jak se zaseklá brzda projeví na jízdě, asi znáte z cyklistiky, kde jsou podobné problémy celkem běžné – špatně uchycená brzda obvykle drhne o kolo jen z jedné strany a bicykl, respektive auto, pak nedrží směr. U auta pak navíc roste spotřeba. Zkontrolujte tedy, jakou teplotu mají po několikakilometrové jízdě ráfky kol v místech, kde se jich dotýkají brzdy. Příliš horké ráfky indikují zaseklé brzdy. Pokud ani tato rada nepomohla, je třeba navštívit servis.