Velmi rušno je rovněž na stánku francouzské automobilky Renault. Zde si totiž při příležitosti pařížské výstavy odbyla světovou premiéru v pořadí již čtvrtá generace kompaktního modelu Clio. Hatchback je základ, stejně jako v minulé generaci bude model dostupný také jako kombi.
Zdařilé tvary jsou jedním z hlavních prvků, které v tomto segmentu prodávají. Nová generace modelu Clio je prvním zástupcem portfolia automobilky, který na sebe vzal novou designovou identitu. Rozměrné, hluboko do blatníků protažené světlomety, plynule navazují na masku chladiče ve stylu předloňského konceptu DeZir. Doslova eroticky působí svalnaté blatníky a do C – sloupků integrované kliky zadních dveří. Jestli tohle není jeden z nejvíce sexy kompaktů pařížské výstavy, tak už opravdu nevím.
##Clio4##
Také interiér se velmi povedl. Všechny důležité ovladače se schovaly do útrob informačního systému R-Link se sedmipalcovým dotykovým displejem a integrovanou navigací Tom Tom. Za atraktivní považuji kapličku přístrojů se dvěma tubusy a digitálním tachometrem. Jen na žluté pole omezovače otáček si nemohu zvyknout. Chválím tvarově povedenou palubní desku a na pohled příjemné materiály. U sedadel bych si představoval lepší boční oporu stehen. Té se však zákazníci dosyta nabaží v ostré verzi RS 200 (článek připravujeme).
S novou generací přichází také inovace pod kapotou. Zde bude nově k dispozici přeplňovaná benzínová devítistovka, o výkonu 66 kW a točivém momentu 135 Nm. Motor, u něhož výrobce udává kombinovanou spotřebu 4,3 litru, bude dostupný také v nové generaci Dacií Sandero a Logan.
Jinak žádná změna. Naftomily potěší čtyřválcová patnáctistovka dCi Energy s 66 kW a 220 Nm, po výkonu prahnoucí zákazníky zase poměrně nová benzínová dvanáctistovka TCE 120 o výkonu 88 kW. Poslední jmenovaná jednotka však na sebe nechá čekat minimálně do první poloviny příštího roku.
Fotografie: Renault, Worldcarfans.com