Japonská automobilka Honda vydala podrobnější informace o evropské verzi oblíbeného, leč již v minulosti trochu futuristického hatchbacku Civic. Ten se v nové podobě modelového roku 2012 opět vydá do boje proti stálicím koncernu Volkswagen nebo třeba výbornému Fordu Focus nové generace. Na co se tedy můžeme těšit?
V prvé řadě půjde samozřejmě o design, jenž si již v minulosti získal řadu příznivců i odpůrců. Základní aerodynamická linie zůstane stejná, změny se však odehrály na nyní nižší a svěžejší přední části, příznivě se projevující na koeficientu odporu vzduchu. Nová jsou taktéž vnější zpětná zrcátka tvar zadních svítilen.
Ve srovnání s předchůdcem vůz povyrostl o 10 milimetrů do délky, výška se však snížila o celé 2 centimetry. Celkové vnější proporce tak dávají modelu agresivnější postoj, jenž může být dále umocněn instalací 16“ nebo 17“ litých kol atraktivního vzhledu.
Změny proběhly rovněž i v interiéru. Útulnosti napomáhá výběr nových měkčených plastů, stejně tak jako tříramenný, kůží potažený volant. Mezi komfortní prvky se řadí přepracovaný informační systém s dotykovým displejem a konektivita pomocí Bluetooth. V českých končinách pak zcela jistě potěší zavazadlový prostor o objemu 401 litrů s dobrou přístupností díky ideální výšce nákladové hrany.
Pod kapotou může tlouci jedno ze tří čtyřválcových srdcí, přičemž považujme za základ benzínový agregát i-VTEC o objemu 1,4 litru. Jednotka vozu poskytuje výkon 73 kW a točivý moment 127 Nm. Vidina horší jízdní dynamiky se projevuje nejen díky zrychlení z 0-100 km/h za 13,4 vteřiny, ale také maximální rychlostí jen 187 km/h. Na druhé straně se motor spokojí se spotřebou pouhých 5,4 l/100 km a produkcí emisí CO2 ve výši 129 g/km.
O mnoho zajímavěji však působí silnější benzínová jednotka o objemu 1,8 litru. Čtyřválec i-VTECH totiž produkuje velmi dostačující výkon 104 kW a točivý moment 174 Nm. Tyto hodnoty pak stačí ke zdolání 100 km/h za 9,1 vteřiny, přičemž si motor v průměru řekne o 5,8 l/100 km a vyprodukuje 137 gramů CO2 za každý kilometr jízdy.
Pro vyznavače vůně nafty má Honda samozřejmě také řešení. Jednotka i-DTEC o objemu 2,2 litru nabídne výkon 110 kW a do sedaček spolehlivě zatlačí točivý moment 350 Nm. Zrychlení na 100 km/h pak trvá 8,5 vteřiny, přičemž může rychlost dále růst až na 217 km/h. Potěší rovněž spotřeba paliva 4,2 l/100 km a pocit, že řídíte nejrychlejší a přitom nejekonomičtější model v nabídce Civicu.