Nová generace Hyundaie i10 ve více detailech

Městské auto z Koreje je dnes celkem běžným automobilovým druhem. Kia má Picanto, Chevrolet SparkHyundai i10. Poslední jmenovaný přijíždí v nové generaci, která se chce dostat na čelo pelotonu nejen korejských, ale i světových městských automobilů. 

A má k tomu ty nejlepší předpoklady, zvláště díky celkovému zvětšení karosérie. Nová i10 se mezigeneračně natáhla o 80 mm, rozšířila o 65 mm a snížila o 40 mm. Výsledkem jsou rozměry 3665x1660x1500 mm. Kufr pojme nově 252 litrů v základu a 1046 litrů po sklopení sedadel, což jsou na mini auto skvělé hodnoty. Cestující vpředu si budou moci užívat 40 mm navíc v oblasti kolen a 16 mm navíc v oblasti ramen. 

Mohlo by vás zajímat:  Výroba zahájena. Hyundai spustil v Turecku produkci nového modelu i10

Na karosérii malého Hyundaie byla použita vysokopevnostní ocel, díky čemuž  vzrostla torzní tuhost o 27%. Automobilka se chlubí též nižší hladinou hluku a vibrací, které pronikají do kabiny. Na volnoběh do kabiny proudí hluk o síle 38 dB, na dálnici tato hodnota vzroste na 65 dB. Design má na svědomí evropské designérské středisko značky sídlící v německém Rüsselsheimu. 

Pod kapotou uvidíme dvojici zážehových motorů, patřící do rodiny Kappa, které budou k dispozici s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem. Slabší litrový tříválec má výkon 66 koní při 5500 ot./min a točivý moment 94 Nm, dostupný od 3500 ot./min. Dynamika není nijak závratná – zrychlení na 100 km/h za 14,9 s a maximální rychlost 155 km/h, ale do města stačí. Roli silnějšího motoru zastupuje čtyřválec 1.25 o výkonu 87 koní při 6000 ot./min s maximálním točivým momentem 120 Nm, jež je dostupný od 4000 ot./min. Dynamika čtyřválce je na lepší úrovni – zrychlení na 100 km/h za 12,3 s a maximální rychlost 171 km/h.  Jako alternativu má Hyundai připraven litrový tříválec v úpravě na LPG s výkonem 67 koní při 6200 ot./min a točivým momentem 90 Nm od 4500 ot./min. 

Mohlo by vás zajímat:  Hypermoderní automobil Lotus Evija sází na výkon. Pod kapotou ukrývá 1972 koní

V základní výbavě by se měla objevit šestice airbagů, centrální zamykání a signalizace nezapnutých pásů. Kromě těchto prvků nabídne Hyundai v rámci extra výbavy třeba tempomat, vyhřívaný kožený volant a sedadla, LED diody pro denní svícení, start-stop systém, automatickou klimatizaci nebo asistent pro rozjezdy do kopce. Volit bude možné z osmi laků karosérie, čtyř typů látkového čalounění interiéru a z kol o velikosti 13 – 15 palců.

Zdroj: Hyundai