První generace Nissanu Leaf vstupuje do poslední fáze své kariéry. Elektrický hatchback, který překonal snad všechny prodejní rekordy své kategorie, se od modelového roku 2016 může těšit na lepší akumulátor i poslední generaci multimediálního systému.
Doposud nabízená baterie má kapacitu 24 kWh, což stačí na laboratorní dojezd 199 kilometrů. Pro mnohé zákazníky, ale i novináře, byla tato hodnota nedostatečná, na což Nissan zareagoval uvedením akumulátoru s kapacitou 30 kWh a udávaným dojezdem 250 kilometrů. Jedinou odlišností od stávající baterie je nárůst váhy o 21 kilogramů, velikostně je nicméně novinka úplně stejná, prostor pro cestující tedy nikterak neutrpěl. Klíčovým faktorem pro vyšší výkon je modernizace vnitřní konstrukce a chemického složení baterie. Elektrody s obsahem uhlíku, dusíku a hořčíku zvyšují její výkon, na který má pozitivní vliv i změna uspořádání článků. Nabíjení, prostřednictvím domácí nebo veřejné sítě, respektive skrze třífázovou rychlonabíječku, zůstalo zachováno. V Evropě dostane akumulátor o kapacitě 30 kWh (24 kWh bude v nabídce i nadále) Leaf ve výbavě Acenta a Tekna, Nissan navíc poskytuje záruku na 160 000 ujetých kilometrů.
Spolu s lepší baterií přicházejí i další změny – vzhledově jsou to nová přední i zadní světla, upravená anténa, jiné emblémy na kolech a bronzový lak karosérie, do interiéru se nastěhoval multimediální systém NissanConnect EV se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Jeho součástí jsou všechny funkce původního systému CarWings, navíc přináší třeba mapu dobíjecích stanic nebo přepracovanou navigaci. Do chytrého telefonu si majitel může rovněž stáhnout aplikaci, určenou pro nový infotainment, přes níž si dokáže přednastavit požadovanou teplotu v kabině nebo zjistit stav nabití akumulátoru.
Zdroj: Nissan