Pokles není tak rapidní, jako byl nárůst, ale můžeme říci, že ceny pohonných hmot postupně klesají. Pokud bude toto tempo pokračovat, dostaneme se na ceny, které budou opět trochu přijatelnější než částky, které atakovaly padesát korun za litr. Mnozí se báli dalšího zdražování a natankovali do kanystrů, aby měli zásobu. Co teď s daným palivem a nemůže se nafta zkazit?
Správné skladování je základ
Aby palivo natankované do zásoby vydrželo co nejdéle, je třeba ho správně skladovat. Základem je, aby se k němu nedostal vzduch ani světlo. Ideální jsou tedy certifikované kanystry na palivo, které toto zajistí. Jiné nádoby už mohou být rizikem. Špatné teploty nebo přístup světla se na životnosti nafty můžou pochopitelně podepsat. Stále ale mluvíme o skladovatelnosti v týdnech až měsících.
Pokud mluvíme o skladování, je třeba brát v potaz i stáří nebo kvalitu kanystrů. Čím větší je riziko, že se z kanystrů něco dostane do paliva a naruší to jeho kvalitu, tím lepší je dobu skladování zkrátit na minimum nebo naftu přelít do certifikovaných nádob.
Je s biosložkou?
Důležitou otázkou je také to, jakou naftu jste natankovali. Pokud je v kanystrech uchována nafta bez biosložky, je její životnost dlouhá a můžeme hovořit jak o měsících, tak klidně i o letech – pokud je skladována správně. V případě biosložky, což je poslední roky nutná součást paliv, musíme hovořit o zkrácené životnosti, řekněme v měsících.
Zimní, nebo letní?
Do popředí se dostává ještě jedna velmi důležitá věc. Zda se jedná o naftu zimní? Pokud byla natankována v posledních týdnech, dá se očekávat, že ještě ano. Popřípadě jde o naftu přechodovou. Naštěstí není problém jezdit s ní i v létě a lze ji tedy bez problémů zužitkovat. Není nutné čekat na další zimu. Problém by nastal opačně – pokud byste během letních měsíců natankovali takzvanou letní naftu a chtěli ji použít v zimě. Zde by byl problém s tím, že nemusí být odolná proti silným mrazům.
Zdroj: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ceny-paliv-od-minuleho-tydne-klesly-priblizne-o-1-5-koruny-na-litr/2178748