Když se rozsvítí takzvané „hladové oko“, jede většina řidičů k pumpě pro palivo. Jsou ale i tací, kteří svému vozu věří a s rozsvícenou kontrolkou klidně ujedou i přes sto kilometrů. Je palivová rezerva opravdu taková, že se to dá zvládnout? Rozhodují dvě klíčové věci.
Typ vašeho vozu
Ten je v tomto případě klíčový. Takzvané „hladové oko“ se může napříč různými vozy rozsvítit v jiný čas a to znamená, že palivová rezerva může nabídnout zcela jiný dojezd. U některých aut to mohou být skutečně jenom nižší desítky kilometrů, u jiných lze ujet klidně i 100 kilometrů a více. Je proto dobré si zjistit, jak je na tom právě váš vůz. Tuto informaci by vám měl podat autorizovaný servis, či ji lze dohledat na internetu.
Styl vaší jízdy
Druhým parametrem, který rozhoduje o tom, kolik ještě zvládnete dojet, je samozřejmě styl vaší jízdy. Pokud vám čistě teoreticky začne „hladové oko“ svítit ve chvíli kdy vám zbývají jednotky litrů, dokáže na ně někdo najet i sto kilometrů. Naopak ten s těžkou nohou bude někde na polovině. I to je věc, kterou je na místě si uvědomit.
Jaké vozy jsou na tom papírově nejlépe?
Zajímává vás, s jakými vozy lze na prázdnou nádrž, tedy na palivovou rezervu dojet skutečně nejdále? Přinášíme vám seznam těch, kde po rozsvícení kontrolky rozhodně není třeba chvátat k nádrži. Dobře je na tom třeba Honda Accord, se kterou lze dojet i 150 kilometrů. Nijak špatně na tom není Jeep Cherokee nebo Jeep Wrangler, kde se bavíme o dojezdu v rozmezí 145 – 150 kilometrů.
Dobrý dojezd má v ideálních podmínkách i Mazda 3 nebo Mazda CX-5, kde mluvíme o vzdálenosti v rozmezí 146 – 151 kilometrů. Za těmito vozy nijak špatně nezaostává ani Subaru Forester s dojezdem 149 kilometrů. Je vidět, že u některých vozidel není třeba „hladové oko“ často vůbec řešit a stačí dojet na pumpu, až budete mít cestu kolem.