Většina vozů SUV je spíše přerostlými městskými auty a využitelnost v terénu je téměř nulová. Naštěstí to neplatí o všech. Světlou výjimkou je Mercedes-Benz třídy G který ukazuje, že je pro terén jako stvořený. Jeho velkým unikátem je to, že bez potíží zvládne i velký sklon terénu. Abychom byli konkrétní tak musíme říci, že auto by mělo bez problémů zdolat i stoprocentní stoupání.
Správné rozložení váhy je základ
Bez dobrého vyvážení by to nešlo. To je první přednost kterou může Mercedes-Benz třídy G při použití v terénu nabídnout. Právě dokonalé rozložení váhy je věc, která mu pomůže překonávat i stoprocentní stoupání. Připomeňme, že pokud by vůz byl příliš zatížený vzadu, mohlo by v krajních situacích dojít i k převrácení vozu na střechu. Řešením však není ani výraznější zatížení předku, které by znamenalo nedostatečný záběr zadních kol. Vše musí být optimalizováno do posledního detailu.
Bez výkonného motoru a kvalitní techniky to nejde
Když byl vyřešen problém s rozložením hmotnosti, bylo nutné vyřešit i výkon. Mercedes-Benz třídy G se pyšní motorizací o výkonu až 584 koní, která už je slušným základem pro zvládnutí stoprocentního stoupání. Další povinností pro úspěch jízdy do takto prudkého kopce je také využití převodovky která zvládne maximální možné zatížení. Zapomenout nelze ani na nutnost pohonu obou náprav nebo optimální a rovnoměrné rozložení točivého momentu. To vše jsou věci které musí stoprocentně fungovat. A stále se tu může objevit na první pohled drobnost, která může veškerou snahu zhatit. Tou jsou pneumatiky. I proto automobilka doporučuje Pirelli Scorpion All Season které jsou dle jejích slov pro zdolávání extrémních sklonů to pravé.
Kolik stupňů Mercedes-Benz třídy G zvládne zdolat?
Kolik je reálně stoprocentní stoupání převedené na stupně? Ne, není to kolmá stěna, jak si mnoho lidí myslí. Stoprocentní stoupání má při převodu hodnotu 45 stupňů. Tedy přesně polovinu pravého úhlu. Že se to nezdá jako nic hrozného? Zkuste tento sklon vyjít, nebo zdolat se svým vozem. V prvním případě budete mít problémy a v druhém to nezvládnete.