Zamlžená skla v zimním období zná jistě každý z nás a jistě každému způsobují pravidelné nepříjemnosti. Nastoupíte do auta a místo toho, abyste vyrazili na cestu, rozehříváte je a otíráte. To je práce, která každého jenom zdržuje. A vyjet se zamrzlými okénky je zase velmi nebezpečné. My pro vás nyní máme velmi jednoduchý trik, jak problému s mlžením okének předejít.
Jednoduché a přitom účinné
Věřím, že budete jako téměř každý tento zlepšovák proti mlžení se vnitřní strany skel poprvé zkoušet s velkou nedůvěrou, ale brzy se určitě stane klasickým rituálem v péči o auto a to zejména díky své účinnosti a jednoduchosti; receptem totiž není nic jiného, než běžný gel na holení, který má každý doma. Naneste ho na sklo, rozleštíte a to je vše, co musíte udělat. Ošetření zabere jen pár minut a na dlouhý čas můžete dát sbohem nekonečnému otírání a ofukování, které jste nuceni vykonávat při spěchu do práce, či když chcete jet kamkoliv jinam. Tento praktický tip funguje jako dlouhodobá prevence zamezující zamlžení; není jen další neznatelně rychlejší nebo o malinko pohodlnější každodenní nezbytnou rutinou. Za gely a pěny na holení zaplatíte méně než specializované přípravky a na rozdíl od jiných babských rad se s nimi dočkáte výborného výsledku.
Co můžeme očekávat?
Na optických vlastnostech skla ani ostatních parametrech ochrana gelem nic nezmění; jediným rozdílem bude okamžitý bezproblémový výhled. Doba účinnosti se může mírně lišit dle vnějších klimatických podmínek nebo jiných faktorů. Ošetření obvykle vydrží několik týdnů, takže pravidelné leštění jednou do měsíce, kdy už obvykle sklo tak jako tak potřebuje vyčistit, je dostačující a přitom časově úsporné. Kromě čelního a zadního skla je samozřejmě možné gel používat i na postranní okénka.
Jak je vůbec možné, že to funguje?
Navzdory častým internetovým teoriím o tom, že gely nebo pěny na holení jsou hydrofobního charakteru (odpuzují vodu), tyto přípravky doopravdy na kondenzaci vzdušné vlhkosti nemění nic. Obsahují však takové látky, které zajistí, že se na skle nebudou usazovat drobné kapičky způsobující lomy světla, což my následně vnímáme jako mlhu. Místo toho vytvoří dokonale průhledný, tenký a okem neviditelný mokrý film, který nás neobtěžuje a díky topení sám při jízdě nepozorovaně zmizí. Ač je tedy změna velice důležitá a praktická, je reálným výsledkem jen jiné vnímání velmi podobného fyzikálního jevu. Přesto zajisté stojí za vyzkoušení.