Kia Rio s mild-hybridním pohonem a českými cenami

1 Kia Riomy21 Tz60

Společnost KIA MOTORS CZECH dnes zveřejnila české ceny modernizovaného městského modelu Kia Rio. Čtvrtá generace vozu se pro modelový rok 2021 představuje s přepracovaným designem, novými bezpečnostními a informačními technologiemi a zásadně přepracovanou řadou hospodárných pohonných jednotek, včetně premiéry značky Kia – mild-hybridního systému s technologií 48 V poprvé v kombinaci s benzínovým motorem 1,0 litru T-GDI 120 k /88 kW, jehož součástí je nová inteligentní manuální převodovka (iMT) bez mechanické vazby (clutch-by-wire). Varianta elektrifikovaného pohonu Kia Rio je volitelně k dispozici také se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DCT).

Kia Rio, která slaví 20 let od spuštění výroby první generace, je od roku 2001 – zahájení prodeje na ČR trhu, druhým nejdéle nabízeným modelem Kia v České republice po modelu Sportage. Od doby, kdy bylo Rio poprvé představeno české veřejnosti, tj. v roce 2001 do června 2020, si vůz zakoupilo 14 157 zákazníků.

Nové benzínové jednotky Smartstream

Modernizovaná Kia Rio krom jiného přináší zásadní úpravy stávající řady benzínových motorů ve prospěch co nejnižší spotřeby, nižších emisí CO2 a ještě lepších jízdních schopností. Pro českou modelovou řadu Rio nyní nabízí benzínové motory řady EcoDynamics+ a Smartstream – nová jednotka 1,0 litru T-GDi o výkonu 120 k, nová jednotka 1,0 T-GDi o výkonu 100 k a nová verze nepřeplňovaného motoru Kia 1,2 litru s pokrokovou technologií vstřikování ‚Dual Port Injection‘ a výkonem 84 koní.

Motor 1,0 litru T-GDi o výkonu 100 koní je nyní též dostupný se šestistupňovou manuální převodovkou, která nahrazuje dřívější pětistupňové manuální ústrojí, a dále se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia (7DCT).

 Specifikace a ceny

Facelift modelu Rio se na českém trhu nabízí ve třech variantách provedení. Základní variantou je verze Comfort, dostupná s motorem o objemu 1,2 litru CVVT. Comfort nabízí ve standardní výbavě 15“ ocelová kola, manuální klimatizaci nebo kůží potažený volant a hlavici řadicí páky. Akční cena modelu nyní začíná na 299 980 Kč.

Mohlo by vás zajímat:  Slovensko čekají změny v pokutách – pozitivní i negativní

Druhým stupněm výbavy je Exclusive, jenž dává největší možnosti individualizace vozu díky třem barevným provedením z umělé kůže. Zákazníci si mohou vybírat z černého, modrého nebo červeného provedení interiéru. Široká je také nabídka zvýhodněných příplatkových paketů. Ty umožňují vůz vybavit dle individuálních přání zákazníka. Verzi Exclusive je možné mít jak s klasickým benzínovým spalovacím motorem 1,2 litru CVVT 84 k (62 kW) s pětistupňovou manuální převodovou, tak i s přeplňovanou pohonnou jednotkou 1,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním o výkonu 100 k (74 kW) k dispozici jak s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT. Nový mild-hybridní pohon se pojí s motorizací 1,0 litru T-GDI iMT MHEV o výkonu 120 k (88 kW). Základní motor 1,2 litru CVVT je dostupný za 334 980 Kč.

Na pomyslném vrcholu stojí verze GT Line se sportovním nádechem. Ta vůbec poprvé nabízí možnost příplatkových hlavních LED světlometů (také pro Exclusive). GT Line, dále nabízí sportovní kožený volant ve tvaru D, vizuální sportovní paket GT Line Body Kit nebo 8“ navigaci se systémem UVO. Cena modelu ve verzi GT Line startuje na akčních 379 980 Kč.

 Technologie

Modernizované Rio používá větší 8,0″ dotykový displej, který v závislosti na specifikaci vozidla nabízí audio systém nebo satelitní navigaci. Pro verzi Exclusive je 8“ rádio a navigaci možné objednat v příplatkových paketech. Pro verzi GT Line je 8“ navigace již ve standardu. Součástí nového systému je i funkce multi-připojení Bluetooth, kdy si uživatelé mohou připojit dvě mobilní zařízení současně – jedno pro telefonování, hands-free a multimédia, resp. druhé pouze pro přehrávání médií. Díky funkci rozdělené obrazovky může uživatel souběžně ovládat nebo sledovat různé vlastnosti vozidla a upravovat si způsob zobrazování prostřednictvím widgetů. Vozidla vybavená novým 8″ systémem podporují bezdrátové propojení přes technologie Apple CarPlay i Android Auto, a tak pro mnoho uživatelů odpadá nutnost propojovat chytrý telefon pomocí kabelu.

Mohlo by vás zajímat:  Honda CB125R: Model z prémiové řady Neo Sports Café získává více výkonu i točivého momentu

 Design exteriéru

Modernizované Rio zaujme novým provedením přední partie se sportovním charakterem. Úpravy se zaměřily na zjednodušení designu vozu.

I po modernizaci designu byl zachován již ikonický ‚tygří nos‘ masky chladiče, nyní zúžený se soustředěnějším pohledem a sladěný s nižším a širším předním nárazníkem i novými markantními dekory kolem předních mlhových světel.  Pro verzi Exclusive a GT Line je nově možnost zvolit příplatkové LED světlomety.

Společně s modernizací se objevují i dva nové odstíny karoserie šedá Perennial a modrá Sporty, a tak paleta nyní zahrnuje již devět barev. Pro modernizovaný model se též nabízí nový design 16″ litých (příplatek pro Exclusive) kol s osmi paprsky.

 Design interiéru

V interiéru se Rio chlubí řadou vylepšení co do vzhledu, použitých materiálů i technologií ve prospěch luxusnější atmosféry a vyšší kvality v kabině. Hlavní modernizací je nový širokoúhlý displej, nyní o úhlopříčce 8,0″, stejně tak jako jemnější digitální displej 4,2″ v přístrojovém štítu.

Pro verzi Exclusive je také nově možnost si do vozu zvolit modrý a červený interiérový paket. Ten kabině dodává více barevnosti a elegance, vč. barevně sladěných polštářů sedadel, přístrojové desky a loketních opěrek ve dveřích s  kontrastním prošíváním. Pro vozy ve výbavě GT-Line se nabízí černý interiér v jednom tónu s kontrastním bílým lemováním a prošíváním na sedadlech, resp. přístrojovou deskou s imitací uhlíkových vláken pro ještě zajímavější vizuální efekt.

Verze Exclusive i vozy ve výbavě GT Line, nyní disponují výškovým nastavováním sedadel pro optimální polohu sezení předních cestujících.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet Corvette C7 Z51 - Informace o sportovním paketu

Bezpečnost

Modernizované Rio používá několik nejmodernějších systémů Kia na podporu řízení (ADAS), jako např. systém autonomního nouzového brzdění (FCA) (Exclusive a GT Line ve standardu) s rozpoznáváním chodců, vozidel a (nově) cyklistů, aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA) (Exclusive a GT Line ve standardu) a systém sledování únavy řidiče (DAW) (Exclusive a GT Line ve standardu).

Kromě toho nyní Rio v Česku nabízí několik nových systémů aktivní bezpečnosti ke zvýšení bezpečnosti posádky.

Nové technologie ADAS nyní v závislosti na specifikaci vozidla zahrnují nejnovější verzi systému FCA a mohou obsahovat i asistenta pro zamezení kolizím ve slepém úhlu výhledu (BCA) (Exclusive a GT Line příplatkově)*, ukazatel rychlostních limitů (ISLW) (Exclusive a GT Line příplatkově), pokročilý adaptivní tempomat (SCC)* (Exclusive a GT Line za příplatek) a systém následování v jízdním pruhu (LFA) (Exclusive a GT Line ve standardu).

Systém LFA ve spolupráci s technologií SCC reguluje zrychlování, brzdění a řízení vozidla v závislosti na vozidlech jedoucích vpředu a stavu vozovky. Systém pracující za rychlosti jízdy do 180 km/h pomocí kamery a radarových senzorů udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a současně monitoruje vodorovné dopravní značení, aby se Rio drželo uprostřed daného pruhu. Rio kromě toho nabízí systém pro monitorování provozu za vozidlem s asistentem pro zamezení kolizím (RCCA) (Exclusive za příplatek).

Modernizované Rio je standardně vybaveno stabilizačním systémem Kia (VSM), elektronickým řízením stability vozu (ESC), systémem kontroly brzdění v zatáčkách (CBC) a systémem pro zajišťování směrové stability (SLS), kdy pomáhá řidiči udržet kontrolu během brzdění a projíždění zatáček.

Modernizovaný model je vybaven šesti airbagy v kabině a bezpečným ukotvením ISOFIX pro dětské autosedačky.

 Model Rio je nabízen se standardní sedmiletou tovární zárukou Kia s omezením na 150 tis. kilometrů.

Zdroj: TZ Kia
Tomáš Dostál

O Tomáš Dostál

Kontakt na autora: tomas.dostal@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora