Stejně jako může vozu na naftu nebo na benzín dojít palivo, může elektromobilu dojít energie. V případě uvíznutí auta se spalovacím motorem stačí přijet s kanystrem, dolít palivo a vyrazit. U vozu na elektřinu to může být komplikovanější. Mluví se třeba o přivezení elektrocentrály, která auto u silnice nabije. Ač to zní logicky, nejde o úplně nejlepší způsob a existuje něco mnohem jednoduššího.
Elektrocentrála nabíjí dlouho
I když se zdá, že elektrocentrála může problém s vybitím elektromobilu vyřešit, není to až tak ideální, jak se zdá. Běžné elektrocentrály, které mají obdobné parametry jako standardní domácí zásuvka, elektromobil nabijí velmi pomalu. Obecně se dá mluvit o nabití na 10 km jízdy zhruba za jednu hodinu. Pokud je nabíječka na vzdálenějším místě, může to znamenat dlouhé hodiny stání u silnice.
Pomůže odtažení
Je běžné auto, které nejede, odtáhnout na laně. Dělá se to tak od nepaměti a je možné takto odtáhnout jak vozy se spalovacím motorem, tak pochopitelně elektromobily. Lepší než stání u silnice a nabíjení z centrály je auto odtáhnout až k samotné nabíječce, která disponuje parametry, kdy mu může být dodána potřebná energie za několik desítek minut. A jeho řidič může bez problémů vyrazit na zbytek cesty.
Při táhnutí lze elektromobil dobíjet
Táhnutí elektromobilu na laně však lze využít i k tomu, aby se dobíjel. Většina moderních elektromobilů disponuje takzvanou rekuperací. Tedy principem, který získává energii z brzdění a přeměňuje ji na elektřinu, která míří do akumulátoru. Tažení tak může být jakousi alternativou pro jízdu z kopce, kdy při nastavené rekuperaci bude auto dobíjeno. Na kolik kilometrů se jakou vzdáleností dobije, to záleží hlavně na konkrétním typu elektromobilu a nastavené intenzitě rekuperace. Zároveň je však třeba dodat, že vůz, který elektromobil táhne, bude potřebovat značný výkon k tomu, aby se obě auta mohla udržet v pohybu.
Zdroj: https://www.rac.co.uk/drive/electric-cars/running/electric-cars-tow/, https://en.wikipedia.org/wiki/Regenerative_brake