Jeep představil malé SUV Renegade

Nejmenší Jeep se trošku překvapivě neukázal v USA, ale na evropské půdě ve švýcarské Ženevě. Předskokan Fiatu 500X si i přes své kompaktní rozměry v terénu nezadá s většími sourozenci. 

Design modelu Renegade je rozhodně takový, jaký byste u Jeepu čekali. Hrany, hrany a zase jenom hrany. Snad jediným kulatým prvkem karosérie jsou přední světlomety. Inspirací malého modelu byli nejen větší sourozenci, ale také legendární válečné Jeepy let minulých, na které má odkazovat třeba 7 vertikálních lamel masky chladiče. Kromě klasické verze bude v prodeji i off-roadověji zaměřený model Trailhawk se zvýšenou karosérií nebo sedmnáctipalcovými koly.

Mohlo by vás zajímat:  Sen o Dakaru - LIAZ 100.55 D v cíli u Růžového jezera

V interiéru 4235 mm dlouhého SUV najdete prvky z Fiatů i prvky z Jeepů. Jako správnému automobilu současnosti nechybí Renegadu multimediální systém s obrazovkou s 5 nebo 6,5 palci. Kdo by neměl displejů dost, před řidičem se nachází další, tentokrát sedmipalcový displej, suplující klasické analogové budíky. Systém My Sky možná mnohým tak trochu připomene kolínská mini, protože nabízí dva otevíratelné střešní panely. Do kufru dáte v základním uspořádání 350 litrů.

Pod slušivým kabátkem najdeme platformu Fiatu 500L, tedy ocelový monokok a nezávislé zavěšení se vzpěrami MacPherson vpředu a Chapmanovými vzpěrami vzadu. Tyto prvky však patří k nově vyvinutým, speciálně pro potřeby Renegadu. Samozřejmostí každého Jeepu je pohon všech kol, který je doplněn o pohon pouze přední nápravy. Pro novinku nabízí americký výrobce dva typy pohonu 4×4 – Active Drive posílá celý výkon podle potřeby na kteroukoliv nápravu, Active Drive Low má zkrácený první převodový stupeň a je vybaven systémem Selec-Terrain s módy Auto, Snow, Sport, Sand/Mud a Rick 4×4 (pouze pro verze Trailhawk).

Mohlo by vás zajímat:  BAIC odhalil koncept nového SUV

Pod kapotou se v Evropě objeví dvojice zážehových motorů 1.4 MultiAir o výkonu 140 koní bez přeplňování a 170 koní s přeplňováním, zážehová 1.6 E.torQ o výkonu 110 koní, diesel 1.6 MultiJet o výkonu 110 koní a konečně dvoulitrový MultiJet o výkonu 140 nebo 170 koní. Jako vůbec první malé SUV nabídne Jeep, jako alternativu ke klasickému pětistupňovému nebo šestistupňovému manuálu či šestistupňovému dvouspojkovému automatu DDCT, devítistupňový automat, známý třeba z modelu Cherokee. 

Zdroj: Jeep