Jeden pohled na správné místo a bude jasné, že prodejce lže. I laik pozná, že automobil byl bouraný

7924

Prodejci tají, že jejich vůz byl bouraný. Kdo si nedá pozor, může koupit ojetinu, která klidně mohla být označena jako totálka a v rukách šikovného mechanika se změnila v opět funkční auto. Ale velmi nebezpečné. Jak a podle čeho poznat, že auto není bourané? Jsou triky, díky kterým stačí několik kontrol správných míst a máte skoro stoprocentní jistotu, že na možný podvod a zatajování informací přijdete.

V dobách, kdy se ekonomice příliš nedaří, pravidelně roste poptávka po ojetých autech. A nejen těch, která jsou ve velmi dobrém stavu, řada lidí investuje i do nepříliš zachovalých ojetin s vidinou toho, že si je svépomocí opraví a na nákupu tak ušetří. Pro většinu lidí, kteří auta z druhé ruky kupují, je však jedinou volbou kvalitně udržované auto, které nemá mnoho najeto, a přitom je na prodej za rozumnou cenu. I taková se na českém trhu s ojetinami objevují, většinou to však má háček. Takové zdánlivě výhodné auto má za sebou pochybnou minulost – bylo buďto nabourané, nebo vytopené.

Mohlo by vás zajímat:  Nejčastější chyby, které řidiči dělají při výběru zimních pneumatik

Auta ze zahraničí

Auta, u nichž se jejich majitel snaží zatajit některé nesrovnalosti, jsou obvykle z dovozu. Většinou jsou deklarována jako původně německá, případně rakouská, protože v západní Evropě majitelé aut obecně dbají na údržbu více než Češi, případně lidé z východní a jihovýchodní Evropy. Ale zahraniční původ auta může mít ještě jeden důvod.

Při převodu auta z jednoho národního registru do jiného se totiž mohou záhadně poztrácet některé informace, které by potenciálního kupce od nákupu auta odradily. Třeba už zmíněná skutečnost, že auto bylo nabourané. V některých případech se při převodu auta mezi registry mohou i vypařit najeté kilometry. To se samozřejmě netýká úplně všech aut, která pocházejí ze zahraničí, ale pokud má auto zahraničního majitele, měli byste zbystřit.

Mohlo by vás zajímat:  Největší nevýhoda plug-in hybridů se ukáže při nabíjení. Majitelé pak litují, že nemají elektromobil

Přizvěte si autoklempíře

Obvyklá rada při nákupu auta z druhé ruky zní: Vezměte s sebou zkušeného automechanika, který auto prohlédne. Váš mechanik by však měl mít zkušenosti také s klempířskými pracemi, protože právě stav karoserie může naznačit, že je auto bourané. Stačí se podívat na to, zda jednotlivé díly k sobě správně lícují, zda se neobjevují větší či menší mezery, které mohou být podezřelé. Ano, někdy se může jednat o vadu z výroby, ale často jde spíše o výsledek oprav. Potom už stačí mít v ruce měřič laku, který ukáže, zda je lak původní, nebo byla přidána vrstva navíc. Dát si jedna a jedna dohromady, už zvládne každý. Od takového vozu prostě ruce pryč, otevírat kapotu, nebo vyrazit na zkušební jízdu, je zbytečné.

Zdroj: Autorský text
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora