Jak se Hyundai snaží snížit spotřebu? Budete překvapeni

Car 2359570 960 720[1]

Hyundai již technologii mild hybrid použil u čtyřválcového motoru 2.0 CRDi a nyní tuto technologii využívá také v dieselovém motoru 1.6 CRDi. Oba motory mají stejného jmenovatele – je jím vůz Hyundai Tucson, ve kterém byla tato technika představena. Nejprve u motoru 2.0, poté u slabšího motoru o objemu 1.6. Zajímavostí je, že motor 1.6 CRDi se vyrábí v České republice v Nošovicích poblíž Frýdku-Místku.

Zařízení MHSG

Zařízení MHSG je označení pro Mild Hybrid Starter Generator. Toto zařízení sdružuje jednak funkci generátoru proudu a jednak také funkci trakčního elektromotoru. Součástí tohoto systému je taktéž obousměrný měnič stejnosměrného proudu. Zařízení MHSG se nachází pod podlahou zavazadlového prostoru.

Mohlo by vás zajímat:  Motory TSI se zdvihovým objemem 1,0 a 1,5 litru jsou kompaktní a všestranné

Výhody MHSG

Zavedení systému MHSG má své určité výhody – proto je taky v automobilech zaváděno. Jedná se o:

  • nižší spotřebu paliva (automobil s motorem 1.6 CRDi bez systému MHSG má spotřebuj 4,6 až 4,9 litru na 100 km, stejný motor se systémem MHSG má spotřebu 4,2 až 4,4 litrů na 100 km),
  • menší množství emisí oxidu uhličitého (v závislosti na specifikaci vozu až o 7 %).

Hybrid oceníte zejména ve městě

Tento systém částečného hybridu má skutečně nejvíce předností při jízdě ve městě. Oceníte zde například rychlé spuštění funkce stop/start (je to o 0,2 sekundy rychlejší než při spouštěním běžným startérem). Systém MHSG navíc při akceleraci podporuje spalovací motor, kterému může přidat výkon v rozmezí od 4 do 12 kW.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora