Tentokrát se podíváme na zoubek nové Hondě Civic 5D. Jedná se již o desátou generaci tohoto japonského oře. Tomuto vozu se snaží na trhu konkurovat vozy jako Hyundai i30 nebo Opel Astra. Chlubí se novým designem, konstrukčním provedením, upraveným podvozkem a má ztělesňovat inovativní přístup Hondy. Určitou roli tu hraje i sofistikovanost, kdy budete mít pocit, že nová Civic má pro Vás stále něco připraveného v záloze.
Co se týče prostoru, řidič ho má k dispozici tolik, kolik jen bude potřebovat. Kabina se stala širší a prostornější a řidič má za volantem opravdu přehled, co se děje všude kolem něj. Podélné místo v interiéru je 151 centimetrů. Opomenut nebyl ani zavazadlový prostor, který skrývá v základním rozložení se zadními sedadly posunutými maximálně vzad objem 478 l, se zadními sedadly posunutými vpřed odhaluje prostor 828 l a po sklopení zadních sedadel se dostáváme na maximální využitelný zavazadlový prostor, který činí 1267 l. Dolní hrana kufru se nachází ve výšce 66 cm. Pohodlně tvarovaná sedadla poskytují příjemný komfort a podrží v zatáčkách. Honda nezaostává ani co se týče multimediálních technologií a k dispozici je nový systém CONNECT 2 se 7“ displejem, bezdrátové nabíjení telefonu, vyhřívaná všechna sedadla, dvou zónová klimatizace či elektronická parkovací brzda, díky které se ušetřilo část prostoru ve středovém panelu.
Samozřejmostí zůstávají také technologie Apple car play a Android auto. Civis 5D je expedována na trh ve třech různých výbavách u obou motorových kombinací. U motoru 1.0 VTEC TURBO jsou to výbavy: Comfort, Elegance a Executive. První jmenovaná poskytuje například 16“ kola z lehkých slitin, AUX, USB, Bluetooth hands free, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a denní LED svícení. Výbava Elegance má oproti předchozí zmíněné navíc například 17“ kola, multimediální LCD displej honda conect včetně navigace, dvou zónová klimatizace, zatmavená boční a zadní skla, dešťový senzor a další… . Vrcholná výbava Executive má oproti elegance reproduktorů včetně subwooferu, bez klíčové startování, adaptabilní tlumiče se třemi režimy, detekci objektů v mrtvém úhlu a elektricky ovládané střešní okno… . Za zmínku zde stojí i packet Honda sensing, který zahrnuje různé jízdní asistenty jako například varování před čelní srážkou, systém pro zmírnění následků dopravní nehody, varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, také systém udržování v jízdním pruhu, rychlostní asistent, adaptabilní tempomat, zabránění sjetí z vozovky a systém rozpoznávání dopravních značení. Druhým paketem je pak volitelný packet Premium, který skrývá kožený interiér, vyhřívaná zadní sedadla a bezdrátové nabíjení mobilního telefonu. Obdobně jsou různé výbavy i u silnějšího agregátu. VTEC TURBO. V kombinaci s tímto motorem jsou k dispozici výbavy: Sport, Sport plus a Prestige. Rozdíly mezi těmito výbavami jsou velmi podobné jako u slabší motorové verze.
I karoserie prošla výraznou změnou, na první pohled zaujme masivní příď s agresivním designem a ostrými křivkami. Auto působí mrštněji a živěji. Kromě agresivního japonského předku, pokračují ostré křivky i přes celý bok a karoserii uzavírá protažené víko kufru s dvojitým křídlem. Pokud vysunete střešní okno, z pohledu zvenčí se vytvoří další „křídlo“ a celá tahle sestava pak vypadá jako kaskáda dalších aerodynamických prvků a ostrých křivek.
Nový civic je nižší a delší, což mu také přidává další dílek ze skládanky na cestě za sportovním designem. Podvozek je tužší a dodává autu výborné jízdní vlastnosti, zejména v zatáčkách. Všichni víme, jak vypadají české silnice a s běžnými silničními nerovnostmi si civic hravě poradí, aniž byste za volantem něco pocítili. A přesto neztratíte bezprostřední spojení se silnicí. Celkový rozchod kol bez předních zrcátek je 1 800 mm, celková délka pak 4 495 mm a výška vozu činí 1 420 mm.
Nová Honda je k dostání se dvěma verzemi agregátů. K dostání je s litrovým benzinovým motorem VTEC TURBO o výkonu 95kW (129 koní) nebo se silnějším patnáctistovkovým motorem VTEC TURBO o výkonu 134kW (182koní). Obě verze jsou dodávány jak s manuální šestistupňovou nebo automatickou CVT převodovkou.
Konstruktéři vyvíjeli dva nové motory, které svým výkonem mají dostát sportovním charakteristikám vozu a zároveň být úsporné. A to se jim skutečně povedlo. S novou civíc 5D můžete svižně sekat zatáčky nebo si prostě užívat zážitek z pohodlné jízdy. Má spotřeba na konci týdne u litrového agregátu s manuální převodovkou a aktivovaným ECO režimem se pohybovala kolem 4,4l/100km.
Cena Hondy Civic 5D startuje na 469 900,– a končí napříč motorizacemi a výbavami na 764 900,– . Cena mnou testovaného modelu byla 669 900,–.