Hodnocení spolehlivosti podle VDS? Tady jsou ty nejlepší značky

Car Grill 2685049 960 720[1]

VDS neboli Vehicle Dependability Study je zajímavá studie, která se věnuje automobilům a jejich celkové spolehlivosti. Jedná se o studii britskou, což pochopitelně znamená, že ve většině případů zahrnuje vozy, které si lze pořídit i u nás. Do karet VDS hraje také to, že je založena na reálných odezvách majitelů konkrétních vozů. Zajímá vás, jaké automobilky jsou na základě hodnocení těmi nejlepšími v roce 2018? Zde je jejich přehled.

Hyundai

I když se to zdá až nemožné, je to skutečně tak. Podle VDS je nejlepší automobilkou co do celkové spolehlivosti Hyundai. Ten se už poměrně dlouho snaží vyvrátit mýty o tom, že korejská auta jsou špatná. Příkladem je třeba i fakt, že na vozy dává 5 let záruky. V mnoha různých individuálních testech vozy z portfolia automobilky jasně dominují, a tady se potvrzuje, že kvalitu nabídne vlastně celá škála modelů. Nutno však říci, že automobilka je i celkem levná, takže pokud se objeví nějaká potíž, tak ji majitelé automobilce snáze odpustí.

Suzuki

Na druhém místě se na základě výsledků Vehicle Dependability Study objevila automobilka Suzuki. Nutno říci, že ta u nás není zase až tak oblíbená, což se nyní jeví možná jako velká škoda. Lidé jsou s ní celkem spokojeni. Je to dost možná i tím, že několik modelů je určeno hlavně do terénu, kde se této automobilce vždy dařilo celkem dobře. I to je jistě důvod k tak dobrému hodnocení. Kdo potřebuje vůz, který více než na asfaltu obstojí na nezpevněných cestách, rozhodně neudělá chybu, když jeden z terénních modelů zvolí.

Kia

Třetí místo a opět korejská automobilka. Musíme jasně říci, že Hyundai jasně dýchá na záda. A to nejenom spolehlivostí, kterou dokládá i VDS, tak i tím, že se snaží konkurovat nízkými cenami, tak také tím, že nechybí ani široká škála modelů. Tím v poslední době nejunikátnější je rozhodně Kia Stinger. Obecně tedy musíme říci, že i tento korejský producent bude v poměrně k ceně a kvalitě ideální volbou. A to nejenom u zmíněného nejlepšího modelu, ale i u těch běžných, které mají ještě plus v tom, že nejsou drahé.

Mohlo by vás zajímat:  Povinná výbava podle EU může zdražit auta a řidičům značně znepříjemnit život

Škoda

Čtvrté místo zaručeně potěší každého vlastence. Je jasné, že když přijdou na řadu názory na mladoboleslavskou automobilku, jsou ty negativní mnohdy spojeny s tím, že auto rozhodně nepatří k cenově nejvýhodnějším. A to je i pravda. Na druhou stranu příznivci argumentují celkovou kvalitou, kterou nyní potvrzuje tato britská studie. Kdo tedy do mladoboleslavského auta investuje, určitě se nemusí být, že by ho z hlediska kvality zklamalo. To mnozí znají i z minulosti, kdy byla hlavně Octavia považována za to nejlepší v tuzemských bazarech – a tomu stále odpovídala její cena.

Nissan

Je několik modelů, které se pozitivně vymykají standardům v prodejnosti. Jinak u nás automobilka spíše zapadá. I proto, že mnoho lidí dává často přednost spíše známějším a tedy osvědčeným značkám. A protože se Nissan umístil poměrně vysoko, tak musíme říci, že je celkem škoda, že se na tuto automobilku zapomíná. Rozhodně není z hlediska kvality a minimální poruchovosti nijak špatná. Kdo nad vozem uvažuje, chybu neudělá.

Seat

Podobný případ, jako výše. Seat jednoduše nemá až tak velkou popularitu, jako řada jiných značek. Jednoduše si musí své místo ještě získat. A našlápnuto k tomu má rozhodně dobře, jelikož i tady mluvíme o automobilce, která byla vyhodnocena majiteli jako velmi dobrá volba. Uzavírá totiž pětici nejlepších na britském trhu.

Dacia

Dost možná velké překvapení. Tato lowcost divize se totiž snaží vyrábět vozy, které neohromí ani svou výbavou, ani svou technikou a mnohdy ani svou krásou. Čím však ohromí, to je až extrémně nízká cena. Kdo jezdí kratší trasy a hledá co nejlevnější vůz, tomu může Dacia přijít vhod. A kvality se nemusí zase až tak bát, jelikož auta jsou hodnocena celkem dobře. Nutno však říci, že i tady může mít určitý podíl na rozhodování jejich cena. Co by u dražšího vozu neprošlo, to se u nejlevnějšího dá přehlédnout.

Mohlo by vás zajímat:  Kia využívá elektromotory jinak. Díky nim dosáhne plynulejšího řazení

Peugeot

Negativních názorů na francouzská auta lze najít opravdu mnoho. Hlavně na diskuzích doslova řádí lidé, kteří mají averzi vůči automobilce Peugeot. Je skutečně oprávněná? O tom se dá jenom pochybovat, jelikož výsledky pro rok 2018 hovoří spíše ve prospěch této značky. A jelikož ji na přední místa dostali hlavně její majitelé, je celkem jasné, že kdo auto bude vlastnit, ten nemusí být nutně nespokojený – bez ohledu na to, co je uvedeno v diskusi.

Toyota

Automobilka stále hledá svou zašlou slávu. Byly doby, kdy se jednalo o dokonalý symbol kvality. Později se však tato konkurenční výhoda začala vytrácet. Nyní automobilka chce opět na výsluní. A celkem se jí to daří, jelikož v rámci VDS pro rok 2018 se rozhodně řadí do kategorie kvalitních automobilů. Sice neatakuje přední pozice, ale už to, že ji její majitelé hodnotí vesměs kladně je ukázka toho, že jde kupředu. Když vytrvá, dost možná svou pověst opět obnoví.

Opel

V Anglii Vauxhall, zatímco u nás Opel. Jde jenom o znění názvu, jelikož jinak je portfolio vozů stejné. Totéž platí i o jejich kvalitě, kterou hodnotili samotní majitelé. Mluvíme sice o kategorii těch dobrých, ale na druhou stranu nelze zapomínat na to, že Opel už uzavírá první desítku nejlepších. Své mouchy tedy má, ale stále se jedná o dobrá a tedy i průměrná auta, se kterými bude rozhodně více radosti, než aby se objevovalo více starostí.

Honda

I když nejde o nijak zvlášť populární automobilku, tedy co se týče poštu prodaných vozů v porovnání s ostatními, rozhodně ji nelze až tak úplně zatracovat. To proto, že pokud jde o kvalitu, rozhodně není tak špatná. Byť se blížíme k průměru našeho celkového žebříčku, stále je Honda v horní polovině a to vypovídá o tom, že ti lidé, kteří auto vlastní, na něm sice mohli nějaký ten problém najít, ale určitě nejde o důvod, proč dát od vozu ruce pryč.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen v budoucnu nabídne pouze přeplňované motory

Ford

Populární německá automobilka, která začala dominovat hlavně díky dvojici automobilů, kterými bylo Mondeo a tako Focus. Když se podíváme na to, jak je to se spolehlivostí, tak je třeba říci, že vozy sice mají nějaké své mouchy, ale stále patří do horní poloviny žebříčku. Tedy tam, kam se řadí ty lepší. V porovnání s vítězi VDS sice mohou potrápit majitele více, ale rozhodně tu nejsou žádné velké důvody, proč se od vozů zcela odklonit.

Volkswagen

Hlavním probléme této automobilky je určitě to, že má velmi široké portfolio vozů. A to od manažerských limuzín až po vozy, které jsou určené běžným lidem, kteří hledí i na adekvátní cenu. Tento rozptyl se může pochopitelně podepsat i na tom, proč automobilka klesla až na samotný konec žebříčku vozů, které jsou podle VDS nad průměrem. Na druhou stranu v nabídce je několik léty prověřených modelů, jako je Passat nebo Golf, pro které se přece jenom vyplatí dát značce šanci.

Mercedes-Benz

Touto známou a prestižní značkou můžeme náš žebříček definitivně uzavřít. Někoho možná překvapí, že je na samotném chvostu těch, které lze doporučit na základě Vehicle Dependability Study jako dobrou volbu. Vliv na to má určitě i cena. Kdo chce Mercedes, ten si za něho také musí zaplatit. A proto očekává špičkové auto, kterému neodpustí ani malou závadu. I proto je výsledek takový, jaký je.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora