Historie Škoda Favorit

Možná jste se ušklíbli nad nadpisem, ale když se nad tím zamyslíte, jaké rodinné vozy se vyráběly v tehdejším ýchodním bloku – Zastava Yugo, ZAZ 1102 Tavria, Lada Samara nebo Dacia 1310, tak nad nimi náš Favorit opravdu vyčnívá. A nejen Favorit, z klasického hatchbacku bylo odvozeno ještě kombi Forman a užitkový Pick-up. Nahradil …

Číst více

Historie Nissan Silvia 200SX S12 v rally

Nissan Silvia je velmi populárním sportovním vozem, který se bohužel od roku 2002 nevyrábí. Třetí generace S12 se vyráběla v letech 1984 až 1989. V severní americe se vůz prodával pod názvem 200SX, který je znám i evropským fanouškům ze čtvré generace. Nás ale dnes zajímá třetí generace a její účast v rally. Nissan měl …

Číst více

Historie Aero Minor

Je vlastně s podivem, že Minor se prodával pod značkou Aero. Původně byl totiž za války vyvinut ve firmě Jawa jako Minor II. Měl navázat na předválečný model této automobilky. Už těsně po válce ale bylo rozhodnuto, že firma Jawa nesmí nadále vyrábět automobily, a tak se projekt přesunul k automobilce Aero. I …

Číst více

Historie BMW M3 E36

Když BMW ukončilo výrobu prvního modelu M3, bylo jasné, že tak úspěšný vůz musí získat nástupce. a tak když hranatou E30 vystřídala o poznání modernější E36, divize M už připravovala nový model pro vrchol potravního řetězce ve střední třídě. Ten se představil v roce 1992. Mnoho fanoušků bylo rozladěnou ztrátou žraločího nosu se …

Číst více

BMW 325iX E30

Redaktoři z Petrolicious se dostali k nejlepší verzi BMW řady 3 generace E30 – modelu 325iX. Pokud jste vyrůstali v 80. letech, tak nejspíš jste fanouškem druhé generace BMW řady 3. Ta má název E30 a patrně se vám jako první vybaví vrcholná verze M3, která se poprvé objevila právě u této generace. M3 je ovšem …

Číst více

Historie zajímavého Moskviče 2144 Istra

V polovině osmdesátých let čítal výrobní program sovětských automobilek modely jako Lada Niva, Lada 2107, Moskvič Aleko nebo UAZ 469. Koncept Moskvič 2144 Istra, vzniknuvší v továrně AZLK, tak byl v roce 1985 opravdovým zjevením. Skutečným důvodem pro stavbu sedanu (nebo kupé?) nižší střední třídy byl projekt sovětské vlády, který si dal …

Číst více

Historie Škoda 1000 MB

Půlstoletí už se po silnicích prohání legendární „embéčko“, nebo také tísíc malých bolestí. Tehdy se jednalo o celkem revoluční řešení s motorem vzadu a pohonem zadní nápravy, také se u škodovky objevila i samonosná karoserie. Klasicky šlo o čtyřdvéřový sedan, ale objevila se i dvoudvéřová verze MBX. Design odpovídal dobovým trendům, takže vůz měl spoustu krasných prvků. …

Číst více

Historie Subaru Impreza v rally

Už jsme vám představili první modely Subaru pro tratě rally – typy RX Turbo a Legacy RS. Ale ta hlavní legenda japonské značky nesla jméno Impreza. Subaru Impreza 555 Menší Impreza nahradila na tratích obří sedan Legacy, který těsně před svou derniérou vyhrál jednu soutěž mistrovství světa. Závodní verze pochopitelně vycházela …

Číst více

Historie účasti automobilky Ford v rally

Automobilka Ford patří neodmyslitelně k rally, protože vozy s modrým oválem ve znaku soutěží na tratích už od 50. let. Zkrátka fordky tu vždy byly a vyhrávaly. Jen celkových titulů značka nemá až tolik. Vypadá to, že jí během účasti provázela velká smůla. Počátky Fordu v motoristickém sportu sahají až do roku 1901, kdy zakladatel …

Číst více

Avia A11 Trend

První polovina devadesátých let přinesla českým firmám, díky pádu komunismu i rozpadu Československa, zajímavé tržní příležitosti. Jednou z takových bylo výběrové řízení české armády na lehký terénní automobil, který by nahradil hodně rychle dosluhující UAZy. Domácí automobilky, mezi které patřila i letňanská Avia, však neměly dostupné vozidlo a proto začaly hledat u zahraniční konkurence. Protože …

Číst více