Historie Teilhol Tangara

Firma Teilhol působila ve Francii v letech 1970 až 1993 a za zmínku stojí zejména její výroba terénních a užitkových vozů. Většinou šlo ale o výrobu pro jiné automobilky – Renault Rodéo nebo Renault R4 Pick-up. Kromě toho vyráběly řadu přestaveb užitkového vozu Citroën C15. Hojně taktéž využívali techniku Citroënu AX. Nejznámějším modelem vyráběným …

Číst více

Ferrari 308 – Zrod legendy V8

Ferrari 308 bylo uvedeno v roce 1975, kdy nahradilo typ Dino 246 a prodávalo se souběžně s typem Dino 308 GT4. To byly vlastně jediné modely, které neměly dvanáctiválec, proto se prodávaly bez označení Ferrari. Typ 308 byl tak vlastně prvním vozem z Maranella, který tradici porušil. Vůbec to ale nevadilo, protože nový vidlicový …

Číst více

Historie koncepčního GAZu 24-95 Volha

Diskuzi o terénních sedanech rozvířilo začátkem ledna Volvo s modelem S60 Cross Country. Pravdou však zůstává, že švédská automobilka ani zdaleka nebyla s autem této konstrukce první. Nedávná historie pamatuje například na Subaru Outback a Legacy SUS či americký AMC Eagle. Jako první se však do výroby „zvednutých“ sedanů s pohonem všech kol pustili Sověti. …

Číst více

Historie Mazdy Xedos

Nadvládu německých prémiových značek v segmentu luxusních aut střední i vyšší střední třídy se už řadu let snaží narušit kde kdo. Nejaktivnější jsou v tomto směru Japonci, kteří do boje vyslali modely značek Acura, Lexus či Eunos. A právě u té poslední se dnes zastavíme. Její sedany 500 a 800, Evropě možná známější jako Mazda Xedos …

Číst více

Ferrari 308 GT Rainbow

O tomhle autě jste pravděpodobně nikdy neslyšeli. Jedná se o práci designérského studia Bertone, a je to první kabriolet s pevnou skládací střechou a motorem uprostřed, takže koncepce, ke které se Ferrari vrátilo až s modelem 458 Spider. Design je poplatný své době, takže plný hran a ostrých úhlů, no vždyť jde o auto z roku 1976. Na rozdíl od moderního bratříčka je u Rainbow ke složení střechy …

Číst více

Luxusní kupé Škoda Tudor

Modely s karosérií kupé měly v historii mladoboleslavské Škodovky vždy pevné místo. Stačí vzpomenout produkční 110R Coupé, Garde nebo Rapid, respektive koncepční Super Sport, později předělaný na Ferat. Od převzetí koncernem Volkswagen nicméně Škoda kupé nevyrobila. Až do ženevského autosalonu 2002. Překvapením stánku domácí automobilky se stalo velké kupé Tudor, toho času …

Číst více

Historie Saab 900

Švédského krasavce jsme sice měli šanci otestovat naživo, rovnou v té nejatraktivnější verzi 900 Turbo Aero. Ale i tak si zaslouží několik slov v rubrice z historie. Saaby z konce 70. a z 80. let miluje spousta petrolheadů, včetně mojí maličkosti. Točivý moment, prodleva při nástupu turbodmychadla, elektrická výbava a úžasná sedadla, to všechno jsou typické prvky těchto švédských elegánů. …

Číst více

Historie Škody 966 Supersport

Poválečná historie Škody zahrnuje nejen celou řadu úspěšných vozidel pro běžné či náročné zákazníky, ale rovněž velké množství úspěšných závodních speciálů. Nemluvím však pouze o 130 RS či 130 LR. Dávno před nimi se totiž na okruzích představil model 966 Supersport. Závodní speciál Škoda 966 Supersport s hliníkovou karosérií se představil …

Číst více

Ferrari 308 GTB Michelotto – Chrabrý ital v pohorkách

Vznik vozu byl docela zvláštní. Původní model, ze kterého vznikla tato rally bestie byl představen roku 1975 na pařížském autosalonu. Autorem designu byl slavný Pininfarina. Nápad na závodní speciál se zrodil v hlavě Francouze jménem Jean-Claude Andruet. Přesvědčil jednoho krajana, jenž byl dovozcem Ferrari o tom, že rallyová 308ka může mít úspěch. Tento dovozce jménem Daniel Marin …

Číst více

Fiat Dino – Srdce mám od Ferrari

Původ tohoto vozu nehledejme u Fiatu, ale u jiné automobilky z apeninského poloostrova, u Ferrari. Commendatore (Enzo Ferrari) pojmenoval některé vozy podle svého zesnulého syna Alfredina. Později pro tyto levnější sportovní automobily založil stejnojmennou automobilku s názvem Dino. A jak se ke jménu dostal Fiat? Jednoduše. Motory z Ferrari Dino poháněly závodní monoposty Formule 1 a později Formule 2, došlo ale …

Číst více