Historie Alfa Romeo T33

Po zemském povrchu nejezdí moc podobně tvarovaných aut, jako Alfa Romeo T33, nebo také Tipo 33 Stradale. Jde o neuvěřitelné spojení elegance s sportovního původu. Spojením těchto charakteristik vzniklo jedno z nejúžasnějších aut, co kdy v Alfě Romeo vyrobili. A nikoho nezajímá, že jde také o jedno z nejnepraktičtějších aut na světě.

Tipo 33 Stradale bylo uvedeno v roce 1968. Ano, to je ten rok, kdy u nás ruské tanky bořily naděje národa. Jak je vidět, v Itálii na tom tehdy byli podstatně lépe. Pod úžasnou hliníkovou skořápkou na trubkovém rámu je uprostřed uložený vidlicový osmiválec s objemem dva litry a šestnácti svíčkami. Tenhle agregát uměl točit až 10 tisíc otáček za minutu a dosahoval výkonu 240 koní. K tomu šestistupňová převodovka a muší váha celého vozu – pouhých 680 kilogramů, to už jsou parametry, které zaslouží pozornost. není divu, že T33 se na stovku dostalo za pouhých 5 vteřin.

Mohlo by vás zajímat:  Některá auta klesají na ceně méně, než jiná. Co se vyplatí?

Škoda, že vzniklo jen 18 vozů tohoto úžasného typu. Většina šla do soukromých rukou, ale jeden putoval rovnou do muzea automobilky. Automobily vznikaly ručně, a tak žádné dva nebyly zcela stejné. A i přes velkou exkluzivitu byl trochu problém vozy prodat, každá Alfa stála totiž skoro 10 miliónů lir, což bylo o dva více, než Lamborghini Miura. Ovšem za své peníze jste dostali napříkal i šikmo dopředu vyklápěné dveře, kderé měl o tři dekády později třeba i McLaren F1. Ale hlavně vůz, který měl nepřekonatelné řízení, fantastické brzdy a úžasné řízení, to vše díky komponentům vyvinutým pro závody.

Mohlo by vás zajímat:  MTX 160 RS - Bastard pro rally

Foto: AutoWP