Po třítýdenní pauze a velmi kontroverzní velké ceně Malajsie se kolotoč formule 1 přesunul do Číny. Zde se jel třetí podnik mistrovství světa a po nezáživné Malajsii si zde příznivci F1 jistě spravili chuť.
Kvalifikaci, která byla velmi svázaná životností a výkonností pneumatik, vyhrál s přehledem Lewis Hamilton na Mercedesu. Druhé místo „urval“ trošku překvapivě Kimi Räikkönen. Ferrari se seřadila na třetí a páté pozici v pořadí Alonso, Massa, když se mezi ně dokázal natlačit Nico Rosberg. Šestý byl Grosjean, sedmý Ricciardo, osmý Button, až devátý Vettel a desátý Hülkenberg. Z boxů musel startovat Webber, kterému včera Red Bull nenatankoval dost paliva.
Start se nejlépe povedl Hamiltonovi, který si udržel první pozici, a oběma Ferrari. Alonso se dostal na druhé, Massa na třetí místo. Hodně jim to však usnadnil Räikkönen, který měl pomalý start a zbrzdil tak i Rosberga, který startoval za ním. Již od prvního kola však obě Ferrari tlačila na Hamiltona, který se vydržel bránit jen do kola pátého. Pak na cílové rovince musel nedobrovolně svou pozici přepustit rudým koňům z Maranella.
V šestém kole se rozjely první zastávky v boxech. Téměř ve stejný moment zajeli do boxů kolegové od Mercedesu, ale na rozdíl od minulého výkonu Force Indie zvládli tuto akci mechanici Mercedesu na podtrženou jedničku. Force India v rukou Adriana Sutila se však stala nedobrovolným aktérem dramatu hned v následujícím kole. Mexičan Gutiérrez totiž na zadní rovince nedobrzdil a Sutila sestřelil. Pro oba dva to znamenalo konečnou v závodě.
Do třináctého kola stihla obě Ferrari svou zastávku a na čelo se tak dostali Hülkenberg s Vettelem, kteří na rozdíl od první sedmi na startu začínali závod na tvrdší sadě gum, která vydrží více kol (podobně třeba jel také Button). Abych byl přesný, pořadí v onom třináctém kole vypadalo takto: Hülkenberg, Vettel, Button, Pérez, di Resta, Alonso, Hamilton, Räikkönen.
Vedoucí duo však zajelo do boxů hned o dvě kola později s výsledkem, který jistě potěšil fanoušky Red Bullu – Vettel se zjevil před svým krajanem. Navíc mu cestu elegantně odklidil Webber s Vergnem, kteří se v úvodní části okruhu srazili a Vettel jen tak projel okolo nich. Webber si navíc v Číně vybral velkou dávku smůly – po jeho zastávce mu mechanici špatně utáhli zadní kolo a Webber musel, po jeho odpadnutí, vůz odstavit vedle trati.
Ve dvacátém kole začal Rosberg druhé zastávky v boxech pro piloty, startující na měkčí sadě gum. Postupně ho následoval Massa, Alonso, Hamilton i Räikkönen (ten až ve 35. kole), který však ještě před zastávkou stihnul upravit nos své formule po kontaktu s Pérezem. Naštěstí pro něj to však na rychlosti monopostu nějak neubralo. Díky zastávkám vedoucí skupinky se na čele opět zjevila dvojička Vettel – Hülkenberg. Druhý jmenovaný však rychle přepustil pozici Alonsovi, který úspěšně stíhal vedoucího Vettela a ve 29. kole ho předjel.
Tento stav však trval jen do 42. kola, kdy Alonso zamířil ke své poslední zastávce a vrátil se po ní těsně za dobře jedoucím Vettelem. Ten měl však o několik kol starší pneumatiky a tak se před něj Alonso bez problémů dostal i podruhé. Za druhým Vettelem jezdil Räikkönen s poškozeným nosem a Hamilton. Kromě Vettela už měla vedoucí čtverka zastávky za sebou. Vettel si pro měkké gumy zajel v 52. kole a ihned začal dojíždět Hamiltona s Räikkönenem.
To se mu však nepovedlo, respektive povedlo, ale předjet je již nedokázal, takže si dojel pro pěkné čtvrté místo. Třetí dojel vítěz kvalifikace Hamilton, druhý po dalším dobrém výkonu Räikkönen a první k radosti všech italských fanoušků Fernando Alonso. I na dalších pozicích nebyla nouze o překvapení – pátý Button, sedmý Ricciardo nebo desátý Hülkenberg.
Další závod se jede již příští týden v Bahrajnu.
Kompletní pořadí VC Číny:
1. | 1:36:26,945 | ||
2. | +10.1 s | ||
3. | +12.3 s | ||
4. | t | +12.5 s | |
5. | +35.2 s | ||
6. | +40.8 s | ||
7. | +42.6 s | ||
8. | +51.0 s | ||
9. | +53.4 s | ||
10. | +56.5 s | ||
11. | +63.8 s | ||
12. | +72.6 s | ||
13. | +93.8 s | ||
14. | +95.4 s | ||
15. | +1 kolo | ||
16. | +1 kolo | ||
17. | +1 kolo | ||
18. | +1 kolo | ||
NC | Technika | ||
NC | Kolo | ||
NC | Nehoda | ||
NC | Nehoda |
Pořadí jezdců po třech z devatenácti závodů
1. | 52 | ||
2. | 49 | ||
3. | 43 | ||
4. | 40 | ||
5. | 30 | ||
6. | 26 | ||
7. | 12 | ||
8. | 12 | ||
9. | 11 | ||
10. | 8 | ||
11. | 6 | ||
12. | 6 | ||
13. | 5 | ||
14. | 2 | ||
15. | 1 | ||
16. | Williams-Renault | 0 | |
17. | 0 | ||
18. | 0 | ||
19. | 0 | ||
20. | 0 | ||
21. | 0 | ||
22. | 0 |
Pořadí týmů po třech z devatenácti závodů
1. | 78 | |
2. | 73 | |
3. | 60 | |
4. | 52 | |
5. | 14 | |
6. | 14 | |
7. | 7 | |
8. | 5 | |
9. | 0 | |
10. | 0 | |
11. | 0 |
Zdroj: formula1.com, Ferrari