Ještě před startem auto show v Pekingu jsme informovali o přípravách a testování nástupce fantastického Ferrari Enzo. Tenkrát jsme byli zaraženi fotografiemi maskovaného vozu, který se paradoxně nenacházel na závodní dráze, ale ve městě. Příčina se odhalila velmi záhy – nástupce s označením F70 bude totiž vlastně hybrid.
Nenechte se zmást myšlenkou, že by v Maranellu všem přeskočilo a nový model by se vydal cestou downsizingu. Slovo “hybridní“ má totiž na svědomí instalace systému HY-KERS, jež je důvěrně známý z formule 1, kde monopostům pomáhá při předjížděcích manévrech a na výjezdech ze zatáček. Hotová verze systému pro supersport se koneckonců představila na právě probíhající čínské auto show.
Vše je v podstatě velmi jednoduché – hybridní systém spojuje benzínový dvanáctiválec o objemu 6,2 litru s elektromotorem, který ukládá energii v lithium-iontových bateriích. Ty bude výrobci dodávat Samsung Electronics. Pokud si říkáte, že dojde k rapidnímu navýšení váhy vozu, máte pravdu. Konkrétně se jedná o 120 kilogramů, které však chce Ferrari následně ubrat z šasi a pohonného ústrojí.
Jaký je výsledek celého snažení? Nástupce Ferrari Enzo i přes pohon pouze zadních kol zrychlí na stovku za rovné 3 vteřiny a při současném zvýšení výkonu na 800 koní vykazuje až 40% úsporu paliva! Pokud si právě klepete na hlavu, koho u Ferrari zajímá spotřeba, nabízím velmi stručnou odpověď – ekology se směrnicemi Euro 6 pod polštářem.
Generální ředitel v rozhovoru s novináři sdělil, že bude vůz používat šasi ze stejných uhlíkových vláken, jako má letošní generace monopostů formule 1. Dosáhne se tak větší pevnosti a nižší hmotnosti, než tomu bylo u dosud vyrobených vozů Ferrari.
Fotografie: WORLDCARFANS.com