Elektrický Smart je kvůli parametrům považován za parodii na elektromobil

000

Vývoj vozidel jde neustále kupředu a je patrné, že za pár let bude dominovat elektřina. Na to reagují téměř všechny automobilky a představují nové a nové elektromobily. Jednou z novinek je i faceliftovaný elektrický Smart ForTwo a ForFour. Nutno říci, že z objektivního pohledu jde spíše o parodii na elektromobil a vše vypadá jako by automobilka podstatně zaspala dobu a představila auto které by bylo hitem ve chvíli, kdy byl vývoj elektromobilů teprve na začátku.

Malé auto do města

Ano, jak Smart ForTwo, tak i Smart ForFour jsou malé automobily určené do města. Tomu odpovídá také jejich celková velikost. Snadno zvládnou malé úzké uličky, snadno s nimi zaparkujete a protáhnete se tam, kde klasický automobil ne. Pokud jde o jejich design tak zaujme hlavně výraznější přední mřížka, stejně jako zajímavé LED světlomety, nebo upravený nárazník. Uvnitř dominuje 8palcový informační systém nebo přepracované středová konzole. Do této chvíle nemáme k vozu téměř žádné výhrady. Nyní ale přecházíme k elektřině.

Mohlo by vás zajímat:  Tesla a její nejlevnější Model 3 - vyjde na 800 000 tisíc korun a koupíte ho pouze on-line

Výkon? Velmi malý

Když už nic jiného, tak se elektromobily pyšní hlavně dobrými výkony, kterých je dosaženo právě díky elektromotorům. V tomto případě může přijít celkem velké zklamání, jelikož jak Smart ForTwo, tak i Smart ForFour využívají motorizaci s výkonem pouze 60 kW, tedy lehce přes 80 koní. Na malé autíčko to sice stačit může, ale v případě plně obsazeného vozu bude řidič tuto motorizaci zajisté proklínat. Samotné zrychlení z nuly na stovku bude u ForFour trvat 12,7 s, což rozhodně není nijak zajímavá hodnota. Naopak.

Mohlo by vás zajímat:  Čína přišla s novými bateriemi. O kolik umí prodloužit dojezd?

Baterie na tom nejsou o moc lépe

Podívejme se i na baterie. Tou je lithio-iontový akumulátor který s hodnotou 17,6 kWh rozhodně nedokáže uspokojit ani toho, kdo se chystá na běžné popojíždění po městě. Potvrzují to i první informace o dojezdu vozu, které uvádějí, že by měl být pod hodnotou 100 mil. Konkrétně má být dojezd 159 km, ale samozřejmě za ideálních podmínek. Když k tomu přidáme všechny další vnější faktory, můžeme počítat že reálný dojezd ještě o pár jednotek až desítek kilometrů klesne.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan Leaf dostane lepší baterie

Nabíjení nějakou dobu trvá

I přes poměrně malou baterii je třeba říci, že nabíjení bude nějakou dobu trvat. Pokud bude využita klasická domácí zásuvka, počítejte s dobou kolem 3,5 hodiny. Pokud se Smart ForTwo, tak i Smart ForFour rozhodnete nabíjet na veřejných rychlejších nabíječkách, počítejte s tím že z 10 na 80 procent zvládnete autu doplnit energii za cca. 40 minut. Převedeno na dojezd – za 40 minut autu dobijete energii na nějakých 130 kilometrů. Samozřejmě v ideálních podmínkách.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora