Elektrický Smart je kvůli parametrům považován za parodii na elektromobil

000

Vývoj vozidel jde neustále kupředu a je patrné, že za pár let bude dominovat elektřina. Na to reagují téměř všechny automobilky a představují nové a nové elektromobily. Jednou z novinek je i faceliftovaný elektrický Smart ForTwo a ForFour. Nutno říci, že z objektivního pohledu jde spíše o parodii na elektromobil a vše vypadá jako by automobilka podstatně zaspala dobu a představila auto které by bylo hitem ve chvíli, kdy byl vývoj elektromobilů teprve na začátku.

Malé auto do města

Ano, jak Smart ForTwo, tak i Smart ForFour jsou malé automobily určené do města. Tomu odpovídá také jejich celková velikost. Snadno zvládnou malé úzké uličky, snadno s nimi zaparkujete a protáhnete se tam, kde klasický automobil ne. Pokud jde o jejich design tak zaujme hlavně výraznější přední mřížka, stejně jako zajímavé LED světlomety, nebo upravený nárazník. Uvnitř dominuje 8palcový informační systém nebo přepracované středová konzole. Do této chvíle nemáme k vozu téměř žádné výhrady. Nyní ale přecházíme k elektřině.

Mohlo by vás zajímat:  Elektromobil lépe zvládá smyk. Kvůli váze má však delší brzdnou dráhu

Výkon? Velmi malý

Když už nic jiného, tak se elektromobily pyšní hlavně dobrými výkony, kterých je dosaženo právě díky elektromotorům. V tomto případě může přijít celkem velké zklamání, jelikož jak Smart ForTwo, tak i Smart ForFour využívají motorizaci s výkonem pouze 60 kW, tedy lehce přes 80 koní. Na malé autíčko to sice stačit může, ale v případě plně obsazeného vozu bude řidič tuto motorizaci zajisté proklínat. Samotné zrychlení z nuly na stovku bude u ForFour trvat 12,7 s, což rozhodně není nijak zajímavá hodnota. Naopak.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda představuje úsporný Superb

Baterie na tom nejsou o moc lépe

Podívejme se i na baterie. Tou je lithio-iontový akumulátor který s hodnotou 17,6 kWh rozhodně nedokáže uspokojit ani toho, kdo se chystá na běžné popojíždění po městě. Potvrzují to i první informace o dojezdu vozu, které uvádějí, že by měl být pod hodnotou 100 mil. Konkrétně má být dojezd 159 km, ale samozřejmě za ideálních podmínek. Když k tomu přidáme všechny další vnější faktory, můžeme počítat že reálný dojezd ještě o pár jednotek až desítek kilometrů klesne.

Mohlo by vás zajímat:  Elektrická dodávka Ford E-Transit vyjíždí na evropské silnice. Začínají její provozní zkoušky přímo u zákazníků

Nabíjení nějakou dobu trvá

I přes poměrně malou baterii je třeba říci, že nabíjení bude nějakou dobu trvat. Pokud bude využita klasická domácí zásuvka, počítejte s dobou kolem 3,5 hodiny. Pokud se Smart ForTwo, tak i Smart ForFour rozhodnete nabíjet na veřejných rychlejších nabíječkách, počítejte s tím že z 10 na 80 procent zvládnete autu doplnit energii za cca. 40 minut. Převedeno na dojezd – za 40 minut autu dobijete energii na nějakých 130 kilometrů. Samozřejmě v ideálních podmínkách.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora