McLaren nedávno vyrobil a prodal první, z 375kusové série hypersportu P1. Při této příležitosti se britská automobilka rozhodla zveřejnit dynamiku svého nejlepšího modelu.
Pro začátek je třeba připomenout, že pod kapotou se nachází dvakrát přeplňovaný osmiválec 3.8 o výkonu 737 koní ve spolupráci s elektromotorem od McLaren Electronics, který má výkon 179 koní. Celkový výkon těchto dvou jednotek je 916 koní a spolu dokáží vyvinout maximální točivý moment 900 Nm. O přenos výkonu na zadní kola se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Tyto parametry dovolí McLarenu zrychlit na 100 km/h za 2,8 s, na 200 km/h za 6,8 s a na 300 km/h za 16,5 s. Maximální rychlost modelu je 350 km/h. Pokud by někoho zajímala spotřeba, tak oficiální čísla hovoří o 8,3 l/100 km a 194 g CO2/km. Že tyto hodnoty budou nereálné asi ví i malé dítě…
Kromě akcelerace zveřejnila britská automobilka i informace o deceleraci. Ze 100 km/h zastaví P1 za 2,9 s a potřebuje k tomu 30,2 m, dvojnásobná rychlost znamená prodloužení brzdné dráhy o 85,8 m a času o 1,6 s. Maximální rychlost 300 km/h znamená, že na zastavení bude potřeba 246 m a 6,2 s.
Neoficiální zprávy pak hovoří, že McLaren P1 obkroužil slavnou Nordschleife na Nürburgringu za 6 minut a 47 sekund. To by znamenalo, že se automobilce povedlo o více než sekundu porazit Radical SR8 LM a stát se tak nejrychlejší automobilem, který kdy na slavném okruhu jel. Abychom však mohli spustit fanfáry, musíme si počkat na oficiálně potvrzený čas.
##mek_p1nur##
Zdroj: McLaren, worldcarfans.com