Dovolenkáři za volantem: Chtějí velký kufr a ujedou 1200 kilometrů. Nejpopulárnější cílová destinace je všem dobře známá

Sleeping Girl Car Trunk With Cute Pug Luggage Travel Concept

Víc než polovina Čechů vyráží každoročně na dovolenou autem, a jejich podíl v posledních dvou sezonách kvůli pandemii výrazně roste. Zvýšený zájem dovolenkářů potvrzuje taky HoppyGo, platforma pro sdílení vozů přímo mezi uživateli. Právě její údaje nyní odhalují, jak česká dovolená za volantem vypadá. Data vycházejí z téměř 2,5 tisíce výletů ve vozech sdílených na platformě HoppyGo uskutečněných od začátku letošního června.

Češi cestující na dovolenou autem urazí průměrně dvanáct set kilometrů. Nejoblíbenějšími vozy pro letní dovolenou jsou karavany, obytné dodávky a vozy s dostatkem místa v “kufru”. “Rozhodujícím kritériem je velký zavazadlový prostor. Poptávka po vozech, jako je třeba Škoda Octavia combi, je teď v letních měsících obrovská,” popisuje trend Robin Švaříček, CEO platformy pro sdílení aut HoppyGo.

Na základě délky zápůjčky auta ukazují statistiky HoppyGo na dva druhy dovolené. Jednak jsou to takzvaně prodloužené víkendy, tedy 2-3 dny dlouhé výlety, a potom je to klasická dovolená na 7 dní a déle. “Výlety na hrady a zámky, na hory anebo návštěvy koupališť, wellness center či měst, to jsou typické víkendové dovolené v Česku. Ty tvoří většinu letní poptávky po autech, a nájezd při takových krátkých dovolených běžně v součtu nepřesahuje 250 kilometrů, v průměru je to 178 kilometrů na den,” vysvětluje Švaříček.

Mohlo by vás zajímat:  Fiat ukáže v Ženevě Doblò Trekking

“Platí zde rovnice čím delší dovolená, tím větší auto. Češi stále častěji mění hotelové pokoje za obytné dodávky a karavany. Naše čísla ukazují, že při týdenní a delší dovolené tachometr natočí v průměru přes 1200 kilometrů. A to není málo, zejména vezmeme-li v úvahu, že většina českých řidičů neujede ročně ani 10 tisíc kilometrů,” vypočítává Švaříček s tím, že nejčastěji jde o cesty do Chorvatska, ale i o domácí “nomádskou” turistiku.

Často jsou “dovolenková” auta předem opatřena sezónními dálničními známkami pro cestování v zahraničí, a řidiči si tak vzájemně pomáhají ušetřit peníze. “Největší zájem je o karavany, které byly většinou zarezervovány už na jaře, ovšem i obytné dodávky jdou na dračku prakticky celou letní sezonu,” dodává Švaříček. Letní sezona v HoppyGo ale nekončí s prázdninami – statistiky ukazují, že sdílená auta jezdí na “letní” dovolenou ještě začátkem října.

Mohlo by vás zajímat:  Inspirativní výkon, působivá nabídka výbavy: Nové BMW R 1250 GS a R 1250 GS Adventure

Zvýšená poptávka přeje majitelům aut, kteří si registrací mohou snadno vydělat, a to až několik set tisíc korun ročně. Protože jsou z velké části v letních měsících kapacity zadány a poptávka tak nabídku převyšuje, nabízí HoppyGo majitelům “mobilních domovů”, kteří své vozy zařadí na platformu, garantovaný výdělek. Speciální nabídka platí pro vozy zařazené do nabídky na dobu minimálně tří měsíců mezi červencem 2021 a říjnem 2021, které budou zájemcům k dispozici alespoň dva týdny v každém měsíci. Pokud majitel přes platformu nezíská poptávky ve výši alespoň 15 tisíc korun za zmíněné období, HoppyGo mu doplatí vzniklý rozdíl. Nabídka se vztahuje na prvních deset aut přidaných v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a Hradci Králové, kde je poptávka momentálně nejsilnější.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Touran pro rok 2014 - První informace

Platforma pro sdílení aut mezi uživateli HoppyGo, spadající mezi inovační projekty mobility ŠKODA AUTO DigiLab, završila loňský rok s 81% růstem oproti roku předchozímu a překonala hranici 130 tisíc registrovaných uživatelů. V rámci svého dalšího rozvoje expandovala do Polska, kde s konceptem P2P carsharingu zastává roli průkopníka. Nabídka aut HoppyGo je dostupná ve všech velkých městech a cílem v rámci střednědobého horizontu je postupné pokrytí celého Polska. Další zemí, kterou si HoppyGo vybralo k expanzi, je Slovensko, kde jsou kompletní služby dostupné v Bratislavě a okolí, rovněž s cílem postupného pokrytí celé země.

Zdroj: TZ HoppyGo
Jakub Horák

O Jakub Horák

Kontakt na autora: jakub.horak@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora