Decentní modernizace celé modelové řady Audi A6

Úspěšné Audi A6 se ve své čtvrté generaci dočkalo prvního faceliftu. Ten se dotkl všech verzí napříč modelovou řadou, ale spíše než na úpravy vzhledu se zaměřil na techniku pod kapotou.

Změny designu jsou skutečně decentní – mírně jiná je především maska chladiče Singleframe, která má u standardního modelu osm horizontálních lamel, u modelu S6 šest horizontálních lamel, u RS6 Avant má strukturu včelí plástve a u terénního A6 Allroad Quattro vertikální lamely. Mimo to se design hlavních světel přiblížil dříve modernizované A7 Sportback, na přání mohou být tato světla vybavena LED diodami či technologií Matrix LED, a úpravy se dočkaly také nárazníky, prahy, zadní světla a koncovky výfuku. Interiér klasické A6 dostal novou šedou barvu čalounění, u sportovní S6 může být čalounění nově červené, přední sedadla mohou být vybavena ventilací a masážní funkcí, multimediální systém MMI s funkcí MMI touch dostal grafická chip od Nvidie a ve standardu najdeme automatickou klimatizaci a rádio MMI.

Mohlo by vás zajímat:  Kia Rio s mild-hybridním pohonem a českými cenami

Nejvýraznější změny však přicházejí pod kapotou, kde lze vybírat tří zážehových motorů TFSI o výkonu 190 – 333 koní a pěti vznětových motorů TDI o výkonu 150 – 326 koní, všechny plní emisní normu Euro 6. Z nabídky zážehových motorů je nejzajímavější nová základní osmnáctistovka TFSI ultra s automatem S tronic o výkonu 190 koní, která spotřebuje jen 5,7 l/100 km a vypustí 133 g CO2/km. Druhou jednotku s technologiemi ultra je dvoulitrové TDI o výkonu 150 koní, které spotřebuje 4,2 l/100 km a vypustí 109 g CO2/km. U této verze jsou rovněž pružiny vyrobeny z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny, což uspoří až 4,4 kg hmotnosti a sníží spotřebu. Další naftové jednotky zastupuje třílitrové TDI Clean Diesel o výkonu 218 nebo 272 koní a třílitrové BiTDI s dvojicí turbodmychadel o výkonu 320 koní. A protože Audi letos slaví 25 let motorů TDI, připravilo limitovaný model BiTDI Competition o výkonu 326 koní s možností krátkodobého zvýšení na 346 koní. Přenos výkonu má v tomto případě na starosti osmistupňový automat Tiptronic, všechny ostatní motory využívají šestistupňový manuál nebo automat S tronic. Verze s pohonem předních kol dostaly místo automatu Multitronic nový dvouspojkový automat. Pokud zvolíte motor o výkonu nad 272 koní v kombinaci s pohonem všech kol Quattro, za příplatek dostanete sportovní diferenciál, který rozděluje výkon mezi zadní kola.

Mohlo by vás zajímat:  Honda rozšiřuje nabídku skútrů pro držitele řidičáku A1 o nový model

O pohon A6 Allroad Quattro se stará zážehový šestiválec 3.0 TFSI a tři verze dieselu 3.0 TDI. Sportovní modely mají pod kapotou čtyřlitrový osmiválec TFSI s dvojicí turbodmychadel, u S6 o výkonu 450 koní a u RS6 Avant o výkonu 560 koní. Pokud zvolíte S6 s karosérií sedan, počítejte se zrychlením na 100 km/h za 4,4 sekundy a spotřebou 9,2 l/100 km, Avant je o 0,2 sekundy pomalejší a o 0,2 sekundy žíznivější. RS6 Avant vystřelí na 100 km/h za 3,9 sekundy, má maximální rychlost 305 km/h a spotřebuje 9,6 l/100 km. Obě sportovní verze mají pohon všech kol Quattro, vzduchový podvozek snížený o 20 mm či funkci vypínání válců, S6 jezdí na 19palcový kolech, RS6 na 20palcových, za příplatek i 21palcových kolech.

Mohlo by vás zajímat:  Čekají na nás nová nařízení pro denní svícení vozidel. Víte jaká?

Základní cena Audi A6 byla v Německu stanovena na 38 400 euro (cca 1 062 000 korun) za motor 1.8 TFSI, kombi Avant se stejným motorem stojí o 2500 euro (cca 69 000 korun) víc. A6 Allroad Quattro stojí minimálně 56 650 euro (cca 1 567 000 korun) s motorem 3.0 TDI, sportovní S6 začíná na 75 400 eurech (cca 2 085 000 korun) a kombi RS6 Avant přijde minimálně na 108 900 euro (cca 3 012 000 korun). Prodeje začnou již letos na podzim.

Zdroj: Audi