Chris Evans není jen světově proslulý moderátor a DJ, ale také sběratel automobilů (známá je především jeho sbírka Ferrari) a od příštího roku hvězda znovuzrozeného Top Gearu. Aby však i takový člověk měl prostor na stále přibývající kousky, musí jich čas od času pár pustit do světa. A přesně na to se Evans, ve spolupráci se síni Bonhams, chystá při zářijové aukci v rámci akce Goodwood Revival. Celkem 13 automobilů má cenu okolo devíti milionů liber (cca 340, 22 milionu korun)!
Ferrari 275 GTB/6C Alloy E – rok výroby 1966
Zářivě zelené kupé s 3.3litrovým dvanáctiválcem pod dlouhou kapotou bylo původně červené (odstín Rosso Chiaro). K Evansovi se dostalo v roce 2014 a posléze se ve stylu závodní 250 GTO ze šedesátých let dočkalo onoho zeleného laku. Jelikož se jedná o vzácný kousek s pravostranným řízením, odpovídá tomu i odhadovaná cena mezi 2,6 – 2,9 miliony liber (cca 98,3 – 109,6 milionu korun).
Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spyder – rok výroby 1971
Další z ikonických dvanáctiválcových maranellských koníků je dost možná i tím sběratelsky nezajímavějším. Jde totiž o otevřenou verzi už tak velmi vzácného kupé Daytona, na tachometru navíc svítí pouhých 3946 mil (6350,5 kilometrů). Odhadovaná cena mezi 2,3 – 2,6 miliony liber (cca 86,9 – 98,3 milionu korun) tak rozhodně má své opodstatnění.
Ferrari 250 GT/L Lusso – rok výroby 1963
Jedno z nejhezčích aut planety Pinnifarinův rukopis zkrátka nezapře. Pod dlouhou kapotou má prapředek dnešních grand tourerů třílitrový dvanáctiválec o výkonu 243 koní, s plně vybaveným interiérem, měkčím odpružením a maximální rychlostí 241 km/h se však hodí především na klidné projíždění po promenádách. Odhadovaná cena se pohybuje mezi 1,4 – 1,8 miliony liber (cca 52,9 – 68 milionu korun).
Ferrari 275 GTS Spyder – rok výroby 1965
Ferrari vyrobilo pouze dvě stovky těchto otevřených automobilů, což tlačí ceny do astronomických výšek. Tento konkrétní kousek koupil Evans v roce 2013 a od té doby stihl provést přestavbu motoru a změnu laku karosérie z původní žluté na vínově červenou. Cena je mezi 1,3 – 1,6 miliony liber (cca 49,1 – 60,5 milionu korun).
Ferrari 250 SWB Replica – rok výroby 1963
Tenhle koník začal svůj život jako 250 GTE 2+2, v roce 2010 však došlo k přestavbě na několikanásobně vzácnější verzi SWB, jejíž ceny se pohybují kolem 8 milionů liber (cca 302,4 milionu korun). Tahle replika je tedy s cenovkou mezi 500 000 – 600 000 librami (cca 18,9 – 22,7 milionu korun) rozhodně levnější záležitostí.
Jaguar XK120 „Alloy“ Roadster – rok výroby 1949
První dražený kousek, co nemá ve znaku vzpínajícího se koníka, si k Evansovi našel cestu až z USA. Jedná se o jeden z pouhých 240 XK120 se slitinovou karosérií, navíc je samozřejmě v perfektním stavu – nechybí dokonce ani originální sada nářadí. Cena se odhaduje mezi 325 000 – 375 000 librami (cca 12,3 – 14,2 milionu korun).
Jaguar XKSS Lynx – rok výroby 1967/1988
Replika slavné britské kočky, vyrobená firmou Lynx v roce 1988, má pod kapotou 3.8litrový šestiválec a byla zakoupena teprve loni. Nyní se jí Evans za cenu v rozmezí 325 000 – 375 000 liber (cca 12,3 – 14,2 milionu korun) hodlá zbavit. A ačkoliv částka to za repliku není nejnižší, vězte, že se jedná o skutečně kvalitní práci.
Chitty Chitty Bang Bang Replica – rok výroby 1936
Hvězda stejnojmenného filmu z roku 1968 byla rovněž součástí Angličanovi sbírky. I přesto, že se nejedná o originál a ani ve filmu se tato konkrétní replika neobjevila, vyšplhala se cena na 250 000 – 350 000 liber (cca 9,5 – 13,2 milionu korun).
Mercedes-Benz 280SL Pagoda – rok výroby 1970
Ačkoliv je tato Pagoda trojcípé hvězdy v obdivuhodné kondici, ne vše je na ní originální. V interiéru je zabudované moderní rádio, dveře jsou opatřeny dálkově ovládaným centrálním zamykáním a případné nenechavce spolehlivě odradí alarm. Evans stříbrný kabriolet koupil loni a použil při jedné z akcí nazvané CarFest. Odhadovaná cena je mezi 100 000 – 130 000 librami (cca 3,8 – 4,9 milionu korun).
Ferrari 328 GTS – rok výroby 1989
Nejlevnější Ferrari v tomto výběru pořídíte za cifru mezi 100 000 – 130 000 librami (cca 3,8 – 4,9 milionu korun). Výměnou za ně dostanete targu, jejímž původním majitelem byl Nigel Mansell, který v roce 1989 závodil ve formuli 1 pro tým Ferrari. Najeto má červená kráska navíc jen 15 000 mil (24 140 kilometrů).
Jaguar XK150 3.4 Fixed Head Coupé – rok výroby 1958
Nástupce modelu XK140 a přímý předchůdce legendárního E-Typu byl na svou dobu velice pokrokový. Dnes tak je z Jaguaru s 3.4litrovým motorem o výkonu 254 koní vyhledávaná klasika. Za Evansův dáte něco mezi 55 000 – 65 000 librami (cca 2,1 – 2,5 milionu korun).
Daimler Dart SP250 Police Car – rok výroby 1964
Otevřený sporťák s „rybím tvarováním“ přední části byl často využíván policejními složkami k chytání zločinců za překročení rychlosti na tehdy nových dálnicích. To je případ i draženého černého kousku s odhadovanou cenou mezi 50 000 – 60 000 librami (cca 1,9 – 2,3 milionu korun).
Fiat 126 „Abarth“ – rok výroby 1983
Nejlevnější kousek dnes představované „sešlosti“ byl až do roku 2011 úplně obyčejnou 126, kterou vlastnila postarší paní. Jakmile se však prcek dostal Evansovi do rukou, proměnil se na kapesní raketu ve stylu italských škorpiónů. Poladěn byl motor, podvozek i design. Dnes se cena odhaduje na 10 000 – 15 000 liber (cca 378 000 – 567 000 korun).
Zdroj: autoexpress.co.uk