Plug-in hybridní technologii eDrive navrhlo BMW původně pro dvojici i3 a i8. Tito dva průkopníci se německému výrobci osvědčili, proto se kombinace benzínového a elektrického motoru postupně rozšířila i do mainstreamovějších modelů. Po X5 xDrive40e přijel sedan 330e a limuzína 740e. Zatím posledním „autem do zásuvky“ s modrobílou vrtulí je kompaktní MPV 225xe, vycházející z modelu Active Tourer, jehož premiér proběhne již za necelé dva týdny.
Elektromotor je spolu s dvoustupňovou převodovkou a řídicí elektronikou umístěn nad zadní nápravou, přičemž na zadní kola posílá 88 koní a 165 Nm. Pod zadními sedadly, která jsou o 30 mm výše než je obvyklé, je umístěn lithium-iontový akumulátor o kapacitě 7,7 kWh. Klasický spalovací motor je poprvé u plug-in hybridu BMW uložen vpředu napříč, navíc se jedná o přeplňovaný zážehový tříválec 1.5 TwinPower Turbo o výkonu 136 koní s točivým momentem 220 Nm, jehož sílu na přední kola přenáší automatická převodovka Steptronic. Na přední nápravě je dále umístěn také dodatečný vysokonapěťový startér-generátor. Ten plní čtyři různé úkoly – při rozjezdu krátkodobě zásobuje spalovací motor extra výkonem až 21 koní a přibližně 150 Nm, za jízdy generuje elektrickou energii (která je směřována přímo do akumulátoru), připojuje během jízdy spalovací motor k elektrickému a díky vyššímu výkonu ve srovnání s klasickými startéry umožňuje hladší startování a vypínání motoru.
Při použití obou motorů současně je výsledkem stejný systém pohonu všech kol jako u sportovního kupé i8, včetně spolupráce se stabilizačním systémem DSC, s maximálním výkonem 224 koní a točivým momentem 385 Nm. BMW uvádí, že při kombinovaném provozu se MPV dostane na 100 km/h za 6,7 sekundy a dokáže uhánět rychlostí až 202 km/h, přičemž kombinovaná spotřeba je pouze 2,0 – 2,1 l/100 km. Čistě elektrický dojezd činí 41 kilometrů, maximální rychlost ale nesmí překročit hranici 125 km/h. Podobně jako u dalších plug-in hybridů značky bude i zde použit volič eDrive s režimy Auto eDrive (do 80 km/h funguje jen elektromotor, po překročení této hodnoty pracují oba motory společně), Max eDrive (Aktive Tourer jede čistě na elektřinu) a Save Battery (uchování energie či dobití akumulátorů prostřednictvím rekuperace). Z klasických verzí MPV pochází druhý volič jízdních režimů Experience Control, který pracuje v kombinaci se všemi výše zmíněnými módy a to v režimu Comfort, Sport a Eco Pro.
Lithium-iontový akumulátor je možné dobít za dvě hodiny a 15 minut pomocí nabíječky BMW i Wallbox (nabíjecí výkon: 3,7 kW). Alternativně lze 225xe nabít za tři hodiny a 15 minut z běžné domácí zásuvky s použitím standardně dodávaného dobíjecího kabelu. Nabíjecí služby BMW 360° Electric umožňují nabití vysokonapěťového akumulátoru i na cestách. Služba ChargeNow otevírá přístup k největšímu souboru veřejných dobíjecích stanic na světě (více než 30 000 dobíjecích míst ve 22 zemích), aplikace ConnectedDrive tato místa lokalizuje.
Základní cena byla v Německu stanovena na 37 800 euro (cca 1 022 000 korun).
Zdroj: BMW