Nová generace BMW X5 je tady. Zakladatel segmentu Sports Activity Vehicle (SAV) a nejúspěšnější vůz své třídy přijíždí již ve své třetí generaci, která je jiná a přece skoro shodná s předchozími.
Vzhledově nová X5 nepřekvapí. Designéři mnichovské automobilky dali dohromady prvky menší X3, nové generace řady 3, modernizované řady 5 a něco málo nového. Vše zamíchali a vznikl z toho poměrně chutný koktejl. Dominantní jsou především ledvinky, na které plynule navazují hlavní světlomety (mohou být vybaveny diodami LED). Přední nárazník si půjčuje vzhled od modernizované řady 5, vzadu znalec určitě pozná menší X3. Celkově vypadá nová X5 uhlazeněji než předchůdce, oproti kterému je karosérie také aerodynamičtější.
##X5_1##
Interiér zdobí především kvalitní materiály a výborné zpracování. Po prvním usednutí vaše oči jistě upoutá 10,2palcový monitor systému iDrive. Zbytek prvků je opět dobře známý z ostatních vozidel BMW. Automobilka se však chlubí zvýšenou pozicí sedadel a komfortu jízdy jistě napomůže také osvětlení LED diodami. Za příplatek si můžete interiér vyšperkovat čtyřzónovou klimatizací, audiem Harman Kardon nebo Bang & Olufsen či zábavním systémem pro zadní sedadla.
Oproti druhé generaci nová X5 mírně povyrostla. Na délku má 4886 mm, na výšku 1762 mm a na šířku 1938 mm. To znamená nárůst délky o 29 mm, šířky o 5 mm a snížení o 14 mm. Rozvor náprav, 2933 mm, zůstává stejný. V základní konfiguraci bude X5 pětimístná, za příplatek však můžete dostat i třetí řadu sedadel. Do zavazadelníku se vejde 650 – 1870 litrů zavazadel, druhá řada je dělená v poměru 40:20:40.
##X5_2##
V motorovém prostoru se ze začátku prodeje objeví tři jednotky – xDrive50i s novou generací motoru V8 o výkonu 450 k, xDrive30d s modernizovaným vznětovým řadovým šestiválcem o výkonu 258 k a M50d z programu M Performance s trojitě přeplňovaným řadovým vznětovým šestiválcem o výkonu 381 k. Všechny tři motorizace jsou standardně spojeny s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem. V prosinci přibudou verze xDrive40d, xDrive35i, xDrive25d a sDrive25d.
Standardní výbavou je systém různých jízdních režimů Driving Experience Control, k dispozici jsou adaptivní systémy podvozku Comfort, Dynamic a Professional spolu s M adaptivním podvozkem, které nabízejí široký rozsah nastavení mezi sportovním a komfortním projevem. Všechny modely jsou vybavené elektrickým posilovačem řízení, na přání je připraveno aktivní řízení.
Zdroj: BMW