BMW M240i Coupe MT „Musíte se zamilovat“

Bmw M240i 11

Když si představíte coupe od BMW vybavené manuálem a samozřejmě zadokolkou zřejmě většinu z vás uchvátí představa legendární E46ky a to v nejsilnější třílitrové benzínové verzi. To byl sen snad každého puberťáka. Čas ale nezastavíte, vývoj jde dál a jedním z bodů kde se tentokrát zastavíme je právě nástupce E46.

Jak je zmíněno v nadpisu, tentokrát se podíváme na kobylku dvojkové řadě mnichovské automobilky a to řadě s označením 240i coupé s „M“ přívlastkem. Vlastně na pěkné stádo kobyl, protože 240ka v sobě skrývá 250kW, které dá při přepočtu na bujné oře stádo celých 340ti kusů s točivým momentem krásných 500Nm.

Koně potřebuj napít, což v tomto případě nemusí být zase až tak pravda. Tabulkové hodnoty uvádí kombinovanou spotřebu o hodnotě 7,8 litrů na sto kilometrů. Kolik se vám na displeji rozsvítí ve skutečnosti záleží však čistě na vás a na tom jak moc se máte rádi. Náš poměr se zastavil někde okolo 12-ti litrů na 100 ujetých kilometrů a to zejména mimo obec.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi 180 S&S EAT8 – tentokrát s nejvyšší výbavou

Ačkoliv se zde nebavíme o plnohodnotném „eMku“, ale o nejsilnější verzi standardní řady, tak tohle auto vám prostě učaruje. I s odstupem od faktického testu ke dni, kdy tvořím tento článek se nemůžu zbavit emoce, kterou vystihují tři slova.

Známý slogan „Radost z jízdy“ v tomto případě skutečně naprosto vystihuje emoce, které ve vás 240ka vyvolá.

Prostě nedokážete přestat zkoušet kam až vás auto pustí a co všechno dokáže. Ať už se budeme bavit o pružném zrychlení, chování v zatáčkách, o snaze „utrhnout mu zadek“, či celkové agilitě voze, vše naprosto vylazené k dokonalosti a jak se říká, je to takové, jaké to má být.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota Auris Touring Sports Hybrid Freestyle – pohledné městské kombi

Sice nejedete v „eMku“, které má prakticky jednou takové náklady na provoz, téměř jednou takovou cenu a téměř jednou takovou spotřebu, ale vlastně to vůbec nevadí.

Samotný start motoru charakteristickým zachrochtáním napoví, že se pod kapotou skrývá nějaký potenciál. Řadový šestiválec plněný turbodmychadlem je vylazen tak, aby při poskakování centrem města moc „nezlobil“, ale naopak se umí pěkně rozvášnit a to už těsně pod hranicí 3000 otáček za minutu, takže moc konkurence na silnici nepotkáte.

Jestli tohle auto něco umí, tak je to dovednost vás zcela pohltit. A protože se to samé se říká i o Porsche 911 (996), vyzvali jsme ho na krátkou projížďku, abychom toto srovnání potvrdili. Délka BMW 240i coupe je nějakých 4450mm, rozvor 2690mm a pohotovostní hmotnost 1550kg a 340koňskými silami a je tedy parametrově srovnatelná s 911kou.

Mohlo by vás zajímat:  Honda Jazz Crosstar Hybrid: Připraven na nástrahy velkoměsta

A rčení se opravdu potvrdilo! Ptáte se, co tedy mají společného?

Po nasednutí za volant se na obě auta velice rychle adaptujete. Po nastartování vás osloví – zmíněný „chraplák“. Při jízdě vás okouzlí a nebudete chtít přestat.

Samotným závěrem snad poslední myšlenku. Aut jako je toto na trhu nikdy moc nebylo. Jde o exemplární případ auta, kterému nelze naprosto nic vytknout. (Možná snad jen barvu, ale to věcí vkusu každé soudruha.) Toto coupe od BMW s manuálem a zadokolkou by mělo být vaší jasnou volbou pokud hledáte „daily-car“ i auto na bláznivou víkendovou zábavu.