Mnichovská automobilka BMW oficiálně odhalila fotografie a informace o novém modelu řady 3 Touring. Společně se sedanem, který jsme měli možnost minulý měsíc otestovat, se pustí do boje proti silné německé konkurenci. Na mysli mám hlavně model A4 Avant od Audi a třídu C od Mercedesu. Bude BMW lepší?
Nikoho již nyní nepřekvapí snaha výrobců udělat co největší, nejvýkonnější a nejúspornější auto. V případě nové trojky v karoserii kombi je však rozměrový nárůst docela markantní. 97 milimetrů navíc do délky zajistilo větší rozvor náprav (+50 mm), svalnatější proporce vyniknou díky zvětšenému rozchodu kol. 37 milimetrů pro přední nápravu a 48 pro zadní se zkrátka jen tak neschová a také díky tomu můžeme očekávat brilantní chování vozu v zatáčkách. Celková hmotnost přitom oproti předchozímu modelu klesla v průměru o 40 kilogramů.
U karoserie kombi je jedním z rozhodujících parametrů objem zavazadlového prostoru. BMW si udělalo zcela jistě velmi nákladný průzkum konkurence a výsledky jsou takové – 495 litrů objemu zavazadelníku, což je jakoby náhodou o 5 litrů více než u Audi a o 10 více oproti Mercedesu C. Velmi potěšující, pro další generace svých modelů je však míč na straně konkurence.
V nabídce se v první fázi objeví pouze 3 motory, z nichž jen jeden potřebuje ke svému životu benzín. Je jím přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s označením 328i, který v rámci downsizingu nahradil oblíbený šestiválec 330i. BMW slibuje maximální výkon až 245 koní, točivý moment 350 Nm a maximální rychlost omezenou na 250 km/h. Na výběr bude mezi šestistupňovou manuální a osmistupňovou automatickou převodovkou. Spořivé řidiče potěší deklarovaná průměrná spotřeba paliva ve výši 6,8 litrů.
Slabší z naftových jednotek nese označení 320d a s výkonem 184 koní se jedná o tutéž variantu, kterou jsme podrobili redakčnímu testu. 380 Nm točivého momentu umí zatlačit do sedaček během zrychlení z 0-100 km/h za 7,7 vteřiny, výrobce slibuje v kombinovaném cyklu průměrný odběr 4,7 litru nafty, což rozhodně není nereálné.
Poslední z trojice jednotek je starý známý třílitrový šestiválec s označením 330d, jež bude až do příchodu varianty 335i držet post nejsilnějšího nabízeného motoru. 258 koní výkonu a 560 Nm točivého momentu rozhodně není k zahození, snoubí-li se s kombinovanou spotřebou 5,1 litru nafty. Oproti předchozím verzím však nebude motor možno koupit s manuální převodovkou. Standardem tak zůstane výborný osmistupňový automat od firmy ZF.
Stejně jako sedan, i verze kombi bude dostupná ve třech provedeních Luxury, Modern a Sport a to již během letošního léta. Základní cena BMW řady 3 F31 Touring bude ve všech variantách nastavena zhruba o 60-80 tisíc výše, než je tomu nyní v případě vozu s karoserií sedan.
Fotografie: BMWBLOG.com