Auto se solární střechou je tady. Hyundai slibuje, že 6 hodin na slunci zvýší dojezd o 1 300 km

05

Na podzim loňského roku se objevila informace, že Hyundai společně s automobilkou Kia vyvíjejí solární střechu, která má za úkol pomáhat dobíjet baterie v elektromobilech a hybridních vozech. Nyní můžeme oficiálně říci, že technologie bude využita a jako první se objeví na vozidle Hyundai Sonata Hybrid. Právě tento vůz bude využívat technologii solárních panelů, které budou umístěny na střeše vozu.

Slunce jako zdroj energie

V konkurenčních hybridech dochází k dobíjení baterií dvěma způsoby. Buď pomocí spalovacího motoru, nebo pomocí takzvané rekuperace vzniklé při brzdění. Hyundai Sonata Hybrid bude mít oproti konkurenci ještě jeden zdroj, kterým bude střecha vozu. Zde jsou umístění solární panely, které získávají elektrickou energii zcela zdarma – tedy ze slunce.  Cílem  solární střechy má být nejenom prodloužení dojezdu, ale i eliminace úplného vybíjení baterie. Dále nelze zapomínat ani na to, že solární střecha může zlepšit využité takového hybridu, který může získat nějakou tu energii do akumulátorů jenom tím, že na něho bude svítit slunce.

Mohlo by vás zajímat:  Fiat Flaga test - Benzín nebo LPG?

Za 6 hodin nabíjení zvýšíte dojezd na elektřinu až o 1 300 km

Tímto tvrzením se nový Hyundai Sonata Hybrid samozřejmě snaží nalákat zákazníky. Nutno říci, že toto tvrzení má dvě roviny. Ano, zvýšit dojezd na elektřinu až o 1 300 km bude možné. Jde však o roční dojezd. Aby ho bylo dosaženo, je třeba využívat solární panely minimálně 6 hodin denně. Přepočteme-li 6hodinový pobyt vozu na slunci na denní nájezd, dostáváme se k hodnotě zhruba 3,5 kilometru. Není to sice moc, ale stále se bavíme o klasickém hybridu, nikoliv o verzi plug-in, kde už elektřina hraje hlavní roli.

Mohlo by vás zajímat:  Volvo letos představí svůj první elektromobil. Jaký bude?

Zaujme spotřebou 5 litrů na sto

Hybridní technologie má svá pozitiva jak v souvislosti se snížením emisí, tak v souvislosti se snížením spotřeby. Hyundai Sonata Hybrid by měla se solárními panely na střeše jezdit za 5 litrů na sto. Pod kapotou má mít zážehový motor Smartstream G2.0 GDi HEV s výkonem 112 kW a elektromotor s výkonem 38 kW.

Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora