Nissan Micra aktuální páté generace je nabízena ve dvou zážehových a jedné vznětové motorizaci. V březnu letošního roku jsem měl možnost otestovat silnější turbem přeplňovanou zážehovou variantu pod označením IG-T 90. Protentokrát se mi do rukou dostala její vznětová varianta dCi 90. A není tomu tak náhodou, srovnání těchto dvou, výkonově podobných, motorizací mě jednoduše zajímalo.
Pátá generace jí sluší
Pátá generaci Micry se jednoduše povedla, její design oproti čtvrté generaci doznal výrazně pozitivních změn. Už to nejsou všudypřítomné oblé tvary, pátá generace vám nyní nabízí ostře střižený kabát, navíc s originálním a dobře vypadajícím interiérem.
Vnější vzhled testovaného vozu tedy nelze nepochválit. Dynamická, přesto robustní stavba tomuto městskému vozítku opravdu sluší. Přední partie disponuje velkými a protáhlými světly s dynamickým podpisem denního svícení. Od přední masky se následně táhne dvojice prolisů, které probíhají přes boční partie vozu a jsou protaženy až do zadních koncových světel. Céčkový sloupek je opticky potlačen a materiálově splývá se zadním a bočními okny, do těchto partií je také umístěna klika zadních dveří. Celkem známý, ale velice zajímavě pojatý detail. Právě tato partie, partie okolo zadních blatníků mi na vnějším pojetí vozu přijde nejzajímavější, dodává tomuto místu nad zadní nápravou na mohutnosti a stabilitě.
Pochválit musím také kola, sedmnáctipalcové disky s nízkoprofilovým obutím Micře opravdu sedí. Stejně tak, jako oranžová barva, která byla u testovaného vozu kombinována pouze s černými doplňky. Jednalo se tedy o velmi decentní, přesto nepřehlédnutelnou barevnou kombinaci. Další výhodou tohoto vozu je možnost jeho velké individualizace, která nemá přesah do zvoleného stupně výbavy, zároveň tedy do samotné ceny vozu. Nissan Micra páté generace jednoduše baví své okolí, její šmrncovní a robustní vzhled nepostrádá jistou dynamiku a mě se jednoduše líbí.
Hravý a prostorný interiér s novým infotainmentem
Interiér páté generace Micry disponuje kvalitními materiály s dobrým zpracováním. Interiér dále reaguje na její hravý vnější vzhled a barevnost, kombinace černé a oranžové barvy je zde zastoupena v mnoha partiích.
Palubní deska vozu působí jednoduchým a přehledným dojmem, u testované verze, proložena „koženým“ oranžovým pásem s efektním prošíváním. Její středové části dominuje nový displej palubního infotainmentu, který je decentně zapasován do zmiňované oranžové partie palubní desky. Jedná se sedmipalcový dotykový displej, který plně komunikuje s vaším chytrým telefonem pomocí Bluetooth. V novém systému NissanConnect můžete používat i známé aplikace jako je AppleCarPlay nebo Android Auto. Přes tento displej samozřejmě ovládáte také audiosystém nebo navigaci. Audiosystém u testovaného vozu disponoval reproduktory značky Bosé, kde pro intenzivnější zážitek z hudby jsou dva reproduktory umístěny přímo v hlavové opěrce sedadla řidiče. Navigace potom využívá služeb systému TOMTOM, cestu si můžete naplánovat předem prostřednictvím mobilní/webové nebo palubní navigace díky prémiovým údajům o dopravní situaci, které vám nabídnou možnosti přesné trasy na základě skutečné dopravní situace.
Opětovně musím pochválit multifunkční volant, ten velmi přispívá k dobrému pocitu z jízdy. Jeho límec je poměrně subtilní, ve spodní části navíc zploštělý. Volant je multifunkční s ovládáním audiosoustavy, tempomatu, telefonu nebo palubního počítače.
Vnitřní prostor Micry lze pochválit bohužel pouze na předních pozicích, pochvalu zaslouží také nastavení polohy řidiče, o poznání hůř už jsou na tom cestující na zadních sedadlech, žádnou velkou slávou není ani zavazadlový prostor, ten je na úkor designu poměrně hluboký díky vyšší nakládací hraně.
Volba motorizace
Jak jsem psal již v úvodu, v březnu tohoto roku jsem testoval Micru s benzínový přeplňovaným tříválcem o objemu necelého jednoho litru, který disponuje stejným výkonem jako aktuálně testovaná naftová motorizace, a to 66 kW (90 k). Benzínová motorizace oproti dieselové však nedisponuje takovým kroutícím momentem a její poněkud mrtvolnou polohu v nízkých otáčkách jsem přiřazoval právě této absenci.
Nízké otáčky benzínové motorizaci tedy moc nesvědčí, a to tedy nejen po stránce výkonové, ale také po stránce hlukové. K jejím dalším negativům patří také spotřeba, která je vyšší než u dieselu. Když motor ale roztočíte, s malou a lehkou Microu umí celkem uhánět a jízda s ní je daleko více zábavnější než s dieselem.
Naftová motorizace disponuje čtyřválcovým turbodieselem 1.5 dCi, který je známý z Renaultů a Dacií. Jeho kroutící moment je na hodnotě 220 Nm, dříve testovaný benzín pak vykazuje hodnotu 150 Nm. Projev dieselového čtyřválce je o poznání kultivovanější než benzínový tříválec, jeho vyšší kroutící moment mu navíc dodává tah již od nízkých otáček. Naopak ve vyšších otáčkách, už ale neumí být tak zábavný jako benzínový tříválec. Dieselová motorizace pak navíc disponuje převodovkou s poměrně dlouhými převody, to oceníte převážně v rámci dálničního limitu, kdy motor točí necelé dva tisíce otáček.
Volba motorizace je tedy nelehká, i když aktuálně více plusových bodů sklízí diesel. Jak jsme na tom tedy s cenou? Nejlevnější benzínový tříválec vychází dle ceníkové ceny s výbavou VISIA + na 306 300 Kč včetně DPH, se stejnou výbavou (VISIA +) pak naftovou motorizaci pořídíte za 347 300 Kč včetně DPH. Nejlevnější nafta v základní výbavě VISIA pak přijde na 307 000 Kč včetně DPH.
Z výše uvedeného je jasně patrné, jak důležité je vědět, co vlastně od Micry budete požadovat a v jakém stupni výbavy vám bude vozidlo vyhovovat. Motorizaci bych následně volil po absolvování testovacích jízd s oběma motorizacemi. Benzín je o něco zábavnější a více mi sedí k celkové hravosti vozu, zklame však jeho projevem v nízkých otáčkách a spotřebou, diesel naopak postrádá onu hravost, přesto je ale daleko více univerzálnější a já bych se pro něj aktuálně zřejmě rozhodl.
Ať už ale zvolíte jakoukoliv motorizaci, je jasné, že tato pátá generace Micry se jednoznačně povedla a zaslouží si vaši pozornost.