Opět máme v testu Peugeot 308 GT, tentokrát však verzi kombi vyměníme za klasický hatchback a podíváme se na to, jestli se tyhle civilnější předstupně Hot-hatchů vyplatí brát na zřetel, když vybíráte zábavné auto.
Vzhled
Na první pohled musím pochválit barvu. Po šedavé popelce, jakou kombíková verze byla, vypadá bílý hatch dost dobře. Všechny ty ozvláštňující prvky mu sluší a v kombinaci s barvou vypadá mnohem dravěji. Bez protažené zádě budí vlastně mnohem sportovnější dojem. Jen mě celkem překvapil hodně masivní C-sloupek, myslel jsem, že podobné věci se dnes už tolik nenosí. A dojem na mě neudělaly ani chromované prvky na klikách. Chápu, že to má být náznak výjimečnosti sportovnějšího modelu, ale z praktického hlediska je hned ochmatáte a už tak hezky vypadat nebudou.
Interiér
Zas, zas, zas! Zase je tu zploštělý volant a já se zase v duchu sám sebe ptám proč. Kdy konečně automobilkám dojde, že nekupujeme monoposty formule 1, které sice mohou být zábavné, ale stejně s nimi občas jedeme do supermarketu, kde parkujeme. A pak ta zploštělá část opravdu hodně vadí. A vadí o dost více, než celkem tlustý věnec. Navíc ty kovové prvky, které se rády rozpalují na ostrém sluníčku. Ovšem volant alespoň máte, kde jinde uchopit, ale co řadicí páka? To je kovová koule a běda vám, když na ní bude svítit sluníčko. Řadit totiž budete při zábavné jízdě dost často, o tom přece ostré hatche jsou ne? O ovládání stroje přímo vámi. Pak je ale zase otázkou, proč je ruční brzda na tlačítko, další z moderních systémů, které v autech rozhodně nevítám. Středový panel ze všeho nejvíc připomíná asi ten obří počítač ze Stopařovo průvodce po galaxii. Pořád jen čekám, kdy se vypne rádio a začne mi pořád dokoloa opakovat číslovku 42. Sedadla jsou příjemná a dobře tvarovaná, jsou však příliš vysoko, což sportovnímu dojmu vůbec neprospívá.
Jízda
Tak co, je klasická 308 GT výrazně jiná než kombík SW, co myslíte? Pokud hádáte že ne, ani se moc nemýlíte, jen snad s kratší zádí je taková méně hravá. I když, ne že by kombík byl vyloženě zábavný, to rozhodně ne. Gétéčko je zkrátka takový trochu lepší Peugeot 308, podle mě by mělo jít o základní model, protože vypadá o fous lépe, ale rozhodně už ne nudně, jezdí o fous lépe, takže celkem obstojně a celkově je jeho chování příjemnější. A hlavně když sepnete sportovní mód, nabídne celkem hezky poslouchatelný zvuk. Přepnutí do sportovního módu také odstraní nepříjemnou jedovatost brzd, které jsou náhle snadněji dávkovatelné. To je dobře, protože Peugeot má celkem slušný odpich a dynamicky si rozhodně přílišnou kritiku nezaslouží. Vůbec celý ten sportovní mód udělá z rozpačitého vozu obsojně funčkní hatchback, ani se nevyplatí jej vypínat. Ještě jednou se ale vrátím k té tlačítkové ruční brzdě. Bohužel mi vadila i při jízdě. Vy si toho tedy při bežném provozu nejspíše nevšimnete, ale když jsme vůz fotili a bylo potřeba se často rozjíždět, proces pomalého odbrždění zadní nápravy po stisknutí tlačítka velmi zdržoval.
Závěr
Model 308 GT je vlastně nakonec dobrou volbou, díky které můžete do showroomu vyrazit pro Peugeot, za který se rozhodně nemusíte stydět. A to se o předchozí generaci nebo modelu 207 občas říct nedalo. Jenže má jeden problém z domácího prostředí a ten se jmenuje Renault Mégane GT. A ten tohle všechno umí také, něco umí i lépe a můžete jej mít za rozumější cenu. Peugeot ovšem nabízí hezčí vzhled, i když to je kritérium dost subjektivní, se kterým možná nesouhlasíte. Škoda jen, že všechny Peugeoty neumí fungovat tak dobře, jak to zvládá verze GT ve sportovním režimu, to totiž vůbec není marné.
Porovnejte parametry vozu Peugeot 308 GT s konkurencí na Autohled.cz