TEST Chevrolet Captiva 2,2 D AWD LTZ – Rodinný výletník

TEST Chevrolet Captiva 2,2 D AWD LTZ - Rodinný výletník

Velká rodina, výlety, chatka v horách – chtělo by to velké auto s pohonem všech kol, špetkou stylu, slušným motorem a dobrou výbavou. Co třeba Chevrolet Captiva s dieselovým motorem 2.2 litru v nejvyšší výbavě označené LTZ? Mohl by být tou správnou volbou? To jsme se pokusili zjistit během týdenního testu a o své poznatky se nyní podělíme.

 

Design – Mohutná elegance

Změny designu karoserie jsou na první pohled rozpoznatelné od verze před faceliftem. Nová je v podstatě celá příď vozu, která působí nyní čistějším a uhlazenějším dojmem. Nové přední světlomety jsou malinko hranatější a pod nimi probíhající linka vkusně rozděluje masku chladiče. Zcela nový je i celý přední nárazník, který nyní postrádá výraznější plastové kreace a působí tak mnohem civilizovanějším dojmem. Změny v zadní části vozu se týkají především světel, využívající technologii LED, která díky vysoké svítivosti rozhodně nepřehlédnete. Novou Captivu také poznáte díky hranatým koncovkám výfuku. Celkový výsledek si můžete prohlédnout v galerii, za sebe můžu říct, že omlazovací kúra Captivě velice prospěla a vypadá nyní luxusněji a vyspěleji.

Interiér – Pár much se najde

Interiér Captivy je pojat v čistě americkém stylu. Na první pohled nepůsobí tak luxusně a propracovaně jak je tomu například u německého koncernu. Po prvním usednutí za volant musím konstatovat, že kožené sedačky jsou opravdu pohodlné a to nejen vpředu ale i vzadu, kde mají cestující navíc opravdu hodně místa na nohy. Cestu tu pohodlně stráví i člověk s poněkud „barokní“ postavou. Stejně tak nastupování nebude dělat problém ani starším lidem s omezenou pohyblivostí. K tomu přispívá i celková výška vozu. Bezproblémové je také nastupování do třetí řady sedadel, díky jednoduchému systému sklápění sedadel ve druhé řadě. Na prostornost a přístup si stěžovat opravdu nemůžeme.

Mohlo by vás zajímat:  Test SsangYong Musso Grand: Cestou necestou, polem nepolem

Po nastavení ideální polohy sedadla řidiče, které Vás za mrazivého rána příjemně zahřeje, zaujme multifunkční volant, jehož průměr by mohl být menší, ale po nějakém čase to přestanete vnímat. Budíky jsou přehledné a ukazatele přesné. Připomínku mám pouze k prostřednímu počítadlu kilometrů, které by mohlo mít více funkcí a snadnější ovládání. Za jízdy je přepínání „kolíkem“ téměř nemožné.

Co se středového panelu a jeho ovládání týče, chce to chvilku trpělivosti a časem se naučíte, kde co je. To se týká především handsfree a rádia. Intuitivnost koncernu VW zde bohužel nehledejte. Dotykové multimediální zařízení v horní části by mohlo být citlivější na dotek, ale jinak je jeho ovládání snadné a přehledné, stejně tak přehledná je i satelitní navigace. Digitální hodiny pod obrazovkou možná někomu přijdou jako přežitek, na druhou stranu se Vás na čas ptát nikdo nebude, všichni na ně vidí.

Vkusným doplňkem je lakovaná lišta v dřevěném dekoru, kdyby ve stejném dekoru byly i stříbrné části palubní desky, byla by zase o kousek dál. Na co si u Captivy stěžovat nemůžeme, jsou schránky a úložné prostory. Na středovém tunelu najdeme jeden v loketní opěrce, pod ní je místo pro 2 kelímky s kávou a po zasunutí držáků nalezneme další velkou schránku. Loketní opěrka má sice jedno nastavení, ale její pozice je příjemná a mohou se o ni opřít najednou jak řidič, tak i spolujezdec. Škoda, že při jízdě vrzala. Zavazadlový prostor o základním objemu 477 litrů je dobře dostupný, a jeho dvě sedadla zabudovaná do podlahy jdou snadno vytáhnout a sklopit. Po sklopení sedaček druhé řady pak dostanete krásných 942 litrů bez výraznějšího výškového rozdílu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Nissan Juke 1,6 DIG-T 4x4 Shiro - GT-R pro mladé

Motor a převodovka – Dokonalé spojení

Chvilku jsme Captivu mírně kritizovali, nyní budeme hojně chválit. Dieselový čtyřválcový agregát o obsahu 2 231 cm3 ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou je ideální volba pro pohon skoro dvoutunového cvalíka. Jeho 184 koní a točivý moment rovných 400 Nm poskytuje velmi dobrou dynamiku jízdy a akceleraci při předjíždění. Ovládání automatické převodovky skrze plynový pedál je velmi příjemné a její přizpůsobivost k aktuálnímu jízdnímu stylu je rychlá a pružná. Dovoluje Captivě svižnou jízdu mimo obec, ale zároveň umožní úspornou jízdu ve městě pod hranicí 2000 ot/min.

Téma spotřeby paliva je poměrně pestré, ve městě si Captiva vezme lehce nad 10 l/100 km a na dálnici počítejte kolem 9.5 l/100 km. Radost Vám udělá na okreskách, kde se za plynulou jízdu odvděčí spotřebou 7.1 l/100 km. Celkově vzato spotřeba paliva není nijak závratná, vezmeme-li v potaz velikost motoru, automatickou převodovku a celkovou hmotnost vozu.

Nyní krátce k tlačítku ECO. Jelikož se na tento sytém názory různí, budu zde prezentovat čistě ten svůj. Po zapnutí ECO módu Captiva doslova „umře“. Opravdu nevím, kde bych tuto funkci využil, jelikož ve městě se degradujete na svižnost litrové Fabie a na okreskách přijdete o potěšení z jízdy a možnost předjíždět. Jediným místem zbyla dálnice, kde ukazatel naměřil 10.5 l/100 km, po vypnutí ECO módu a následném řízení plynu pravou nohou spotřeba spadla na 9.5 l/100 km. Dle mého názoru pokud si někdo koupí SUV s tímto motorem, opravdu nemá v plánu se takto omezovat a počítat desetinky. Na obranu musím říct, že za to Captiva nemůže, je to totiž výmysl dnešní doby, který prorůstá automobily jako plevel a být tam prostě musí.

Mohlo by vás zajímat:  Test KIA SPORTAGE 1,6 CRDI MHEV - za netradičním vzhledem se ukrývá vůz s prostorným interiérem a komfortním jízdním projevem

Jízda – Pohoda na delší cestu

S Captivou jsme najezdili opravdu hodně kilometrů, takže můžeme zodpovědně říct, že jízda v ní je pohodlná a většina věcí se ovládá automaticky (stěrače, světla, bezklíčkové zapalování,…). I přes větší rozměry je z auta dobře vidět a parkování nebo zajíždění do úzké garáže je bezproblémové. Nerovnou silnici dá místy pocítit více, než byste čekali, ale za to zřejmě mohou velká kola o rozměrech 235/50 R19. S koly o dva palce menšími by sice auto moc nevypadalo, ale jízda by byla možná měkčí.

Ač se zdálo, že na interiér padlo hodně kritiky, tak je příjemný a během jízdy je vše po ruce. Za 825 000,- (cena testovaného vozu je 858 600,-) toho Captiva nabízí opravdu hodně a je to velmi dobrý a příjemný rodinný společník. Pokud se Vám zalíbí a toužíte po ní, je to velmi dobrá volba.

 

Základní cena testovaného vozu: 506 800,- Kč

Cena testovaného vozu vč. příplatků: 858 600,- Kč

 

Klady

– motor a převodovka

– prostornost interiéru

– design exteriéru

– sedmimístné provedení

– výhled z vozu

Zápory

– vrzající loketní opěrka

– ovládání multimediálního zařízení

– stříbrné plasty v interiéru

– místy nepohodlné na nerovné silnici

– aerodynamický hluk u bočního okénka (vzhledem k tvaru auta akceptovatelný)