Toyota zmodernizovala obrovský Land Cruiser 200

Největší model současné nabídky Toyoty jakoby ani nestárnul. Land Cruiser 200 (na některých trzích prodávaný jako Land Cruiser V8) se poprvé ukázal v roce 2007, o pět let později následovala modernizace, která nicméně znamenala spíše kosmetická úpravy. Až letos, osm let od premiéry, se Japonci odhodlali k prvnímu opravdu rozsáhlému omlazení exteriéru i interiéru.

Podobně jako u sesterského Lexusu LX je největší vizuální odlišností maska chladiče. U Toyoty sice nedosahuje takřka gigantických rozměrů, kontroverzní je ale snad ještě víc. A přitom jen stačilo ji o něco protáhnout do hlavních LEDkových světel. Kapota motoru je členitější a především přibyl výrazný prolis přesně uprostřed. Podobně, jako zasahuje maska chladiče do předních světel, zasahuje lišta nad prostorem pro SPZ do těch zadních. I díky jejich jiné grafice tak vypadá velký off-road o něco širší. Paletu barev karosérie rozšířily odstíny Copper Brown Mica a Dark Blue Mica, čímž se zvýšil počet laků v Japonsku na devět a v Austrálii na deset.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes přichází s novým SUV GLC

Ovládací prvky na středové konzoli jsou nově sdruženy podle své funkce, což má za cíl zjednodušit úkony, odvádějící řidiče od sledování provozu. Displej multimediálního systému má nyní devět palců. Inovován byl rovněž přístrojový panel se šesti LED diodami podsvícenými budíky a 4,2palcovým TFT displejem. Zákazník má na výběr celkem čtyři barevné kombinace pěti- nebo osmimístného interiéru včetně nové hnědé, středové konzole může být také černá a sedadla vždy pokrývá semianilinová kůže.

Jako vůbec první Toyota dostane Land Cruiser 200 balíček bezpečnostních asistentů Safety Sense P, a to rovnou ve všech výbavových stupních. Jeho součástí je přednárazový systém s automatickými brzdami a detekcí chodců, radarový tempomat, varování při opuštění jízdního pruhu a automatická dálková světla. Nezávisle na souboru výše zmíněných technologií má každý Land Cruiser také hlídání slepého úhlu, monitorování tlaku v pneumatikách a sledování pohybu za autem. Novinkou je panoramatický kamerový systém s vůbec první kamerou umístěnou na podvozku auta, která umožňuje hlídání pozice pneumatik i členitosti povrchu. O monitorování jízdních podmínek před autem se stará pro změnu otočná kamera v přední části vozidla.

Mohlo by vás zajímat:  Isuzu představilo nový terénní automobil MU-X

Pod kapotou japonské specifikace je i nadále 4.6litrový zážehový osmiválec o výkonu 318 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 460 Nm při 3400 ot./min. Přes šestistupňovou automatickou převodovku jsou poháněna všechna kola, dle japonského cyklu JC08 si off-road řekne v průměru o 14,5 l/100 km. Na dalších trzích, včetně toho australského, se bude prodávat i dvakrát přeplňovaný vznětový osmiválec o objemu 4.5 litru, který dostal nové vstřikovače, upravenou mapu motoru a lepší filtr pevných částic. Jeho výkon stoupl na 272 koní, točivý moment 650 nicméně zůstal zachován. Průměrná spotřeba klesla o osm procent na 9,5 l/100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Renault DCross Concept - Duster se nám vymódil

V Japonsku již prodej za základní cenu 4 728 437 jenů (cca 924 000 korun) běží, objednat si zákazník může rovněž tuningové doplňky společnosti Modellista. Na výběr je sportovně laděná úprava s 20palcovými koly a aerodynamickým bodykitem, terénní provedení s 18palcovými hliníkovými koly, ochranou blatníků a odolnějším předním nárazníkem nebo luxusní verzi s LED diodovým podsvícením dveří i kufru.

Zdroj: Toyota