V září minulého roku vlétl do segmentu prémiových kompaktních SUV doslova jako raketa Land Rover Discovery Sport. Jeho jedinou, avšak zásadní, nevýhodou byla absence moderních celohliníkových čtyřválců Ingenium. Tento deficit však britská automobilka nyní napravuje.
Pod označením TD4 tak bude od května k dispozici naftový dvoulitr naladěný na 150 koní a 380 Nm při 1750 ot./min nebo na 180 koní a 430 Nm při 1750 ot./min, vždy s pohonem obou náprav. Slabší verze vyniká v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou spotřebou pouze 4,9 l/100 km, silnější pro změnu s devítistupňovým automatem (v nabídce je však manuální šestikvalt) dokáže zrychlit na 100 km/h za 8,9 sekundy a plynule pokračovat až na 188 km/h. Spotřeba je však stále příznivých 5,3 l/100 km.
Vedle sedmimístné verze bude v nabídce rovněž pětisedadlové provedení, alternativně ve variantě E-Capability s 18palcovými koly a pneumatikami s nízkým valivým odporem. Znáček „Sport“ bude na všech modelech s motorem Ingenium podbarven modře jako symbol úspornosti. A pro co nejnižší spotřebu bylo rovněž upraveno poskládání převodových stupňů a kalibrace motoru.
Ve druhé polovině letošního roku Land Rover navíc uvede Discovery Sport s motory Ingenium a pohonem předních kol, papírová spotřeba se tak ještě o něco sníží.
Zdroj: Land Rover