Spolu s několika dalšími značkami patří Senova do portfolia holdingu BAIC (znám též jako Beijing Automotive Industry Holding), přičemž s datem narození v roce 2012 je jeho jasně nejmladší částí. A pokud by Vám náhodou jméno BAIC bylo známé, nemýlíte se – je to přesně ten výrobce, co v roce 2009 koupil práva na Saaby 9-3 a 9-5.
Nový 4946 mm dlouhý, 1860 mm široký a 1483 mm vysoký sedan Senova D80 však se Saabem nemá nic společného. Místo toho totiž stojí na platformě Mercedesu třídy E (W212) v prodloužené verzi L, který je v Číně vyráběn v rámci joint venture Beijing-Benz. Pod kapotou jsou pouze přeplňované zážehové čtyřválce. Nejslabší osmnáctistovka má 177 koní při 5500 ot./min a 240 Nm mezi 1800 – 4500 ot./min, prostřední dvoulitr má 204 koní při 5500 ot./min a 290 Nm mezi 1800 – 4500 ot./min a nejsilnější „dvatrojka“ má 250 koní při 5300 ot./min a 350 Nm mezi 1900 – 4500 ot./min. Na kola přenáší výkon pětistupňový automat, některé zdroje nicméně hovoří také o použití automatu 7G-Tronic od Mercedesu.
Navzdory technické příbuznosti se stuttgartskou třídou E byste ji zvenku hledali jen těžko. Senova D80 disponuje na čínské auto nebývale originální karosérií, které dominuje maska chladiče se dvěma výraznými segmenty, jež plynule přecházejí v logo výrobce. Charakteristickým prvkem kabiny je 10,4palcový displej multimediálního systému s GPS navigací na středové konzoli, jehož tvar evokuje velice populární tablety. Díky rozvoru 2830 mm samozřejmě nechybí moře místa na zadních sedadlech, o jejichž zábavu se můžou starat dodatečně montovaná dvojice obrazovek v zadní části předních sedadel. Díky velkému množství kůže působí interiér D80 vcelku luxusně, v některých výbavách je navíc palubní deska ozdobena falešným karbonem.
Zdroj: BAIC