Posledním typem, který naplno využíval aerodynamickou vizi konstruktérů, byla Tatra 97. Byla sice méně luxusní, než její větší sestřičky 77 a 87, ale zase konstrukčně jednodušší. Jednodílné čelní sklo, dvojice předních světlometů a pouze čtyřválcový boxer OHC, který dotáhl vůz na rychlost 130 km/h. Výroba probíhala v letech 1937 až 1939 a celkem vzniklo pouze 510 kusů.
Kopřivnice totiž byla jako strategické místo zabrána Německem už 10. řijna 1938. Okamžitě po obsazení továrny byla dokumentace vozu odvezena do Německa a také bylo vydáno nařízení o ukončení výroby. Údajně proto, aby Tatra 97 neohrožovala v prodejích KdF Wagen (pozdější Volkswagen Brouk), ovšem cenová politika těchto vozů z nich nedělala konkurenty, takže nám pravý důvod zůstává utajen.
Foto: AutoWP