Historie Tatra 97

Posledním typem, který naplno využíval aerodynamickou vizi konstruktérů, byla Tatra 97. Byla sice méně luxusní, než její větší sestřičky 7787, ale zase konstrukčně jednodušší. Jednodílné čelní sklo, dvojice předních světlometů a pouze čtyřválcový boxer OHC, který dotáhl vůz na rychlost 130 km/h. Výroba probíhala v letech 1937 až 1939 a celkem vzniklo pouze 510 kusů.

Kopřivnice totiž byla jako strategické místo zabrána Německem už 10. řijna 1938. Okamžitě po obsazení továrny byla dokumentace vozu odvezena do Německa a také bylo vydáno nařízení o ukončení výroby. Údajně proto, aby Tatra 97 neohrožovala v prodejích KdF Wagen (pozdější Volkswagen Brouk), ovšem cenová politika těchto vozů z nich nedělala konkurenty, takže nám pravý důvod zůstává utajen.

Mohlo by vás zajímat:  Historie Škoda Favorit

Foto: AutoWP