TEST Honda Civic 2.0 e:HEV ADVANCE – to nejlepší nakonec ?

4

Můj letošní poslední redakční test je věnovaný nové generaci Hondy Civic, a vypadá to, že se jedná také o jedno z nejlepších auto tohoto roku. Model Civic je tu s námi již 50 let a pyšní se 27,5 miliony prodaných kusů ve 170-ti zemích. Nejen z uvedených čísel je tedy jasně patrné, že se jedná o velmi důležitý model, který byl vždy součástí naší automobilové historie.

Jeho aktuální již jedenáctá generace k nám přijíždí prozatím s jediným nabízeným pohonným ústrojím. Jedná se o hybrid, který tvoří benzínový atmosférický dvoulitr spolupracující hned s dvojicí elektromotorů. Toto hybridní pohonné ústrojí je pod kapotou nového Civicu nebývale dobře odladěno a vozu tak přináší příjemně komfortní, úsporný a dostatečně agilní jízdní projev.

Foto: Jan Horský

Exteriér

Nová generace Civicu je po stránce vnějšího designu celkem věrná aktuálnímu směru, kterým se vydala již nová generace modelu HR-V. Jedná se tedy o styl, který není pro Hondu poslední dekády zcela typický, tedy jak poslední HR-V, tak i aktuálně testovaný Civic přijíždí s poměrně jednoduchým designem a značně uhlazenými základními tvary.

Až v reálu si pak začnete všímat jednotlivých detailů, které v případě nového Civicu potvrdí jeho dědičný sportovní charakter.

Přední partii dominují úzké světlomety integrované společně s maskou chladiče do jednoho optického celku. Tvarování světlometů včetně jejich světelného podpisu denního svícení pak propůjčují Civicu dostatečně dynamický výraz. Za povšimnutí stojí také tvarování předního nárazníku, který je ve svých spodních rozích vybaven jakýmisi „kly“, které velmi efektně přecházejí až do obou bočních dveří. Součástí tohoto řešení je také zajímavé tvarování samotného prahu vozu.

U boční partie ještě zůstaňme, ta je pro tento model zcela typicky vybavena velmi nízkou siluetou střechy, dále je tu na poměry vozu dlouhý rozvor, který zadní nápravu znatelně odsouvá směrem k zadní části vozu. Pro navození sportovního vzhledu evokujícího karoserii kupé automobilka mezigeneračně výše avizovaný rozvor protáhla o 35 mm, zároveň však zkrátila zadní přesah karoserie, a to o rovných 20 mm.

Zadní partii pak vytváří poměrně objemné světlomety, které jsou navíc v jejich horní partii propojeny. Plynule se svažující záď je z velké části tvořena objemným víkem zavazadelníku, které je vyvinuté pomocí nové výrobní technologie s použitím pryskyřice a je o 20% lehčí než u předchozí generace.

Mohlo by vás zajímat:  Test MAZDA 3 E-SKYACTIV X 186 - i nadále svá

Testovaný kousek byl navíc vybaven příplatkovým paketem Sport (+ 34 000 Kč včetně DPH), který vůz obohatil o přední a zadní znak automobilky v černé barvě, dále o výrazný spoiler na víku zavazadelníku, dekorativní lišty prahů nebo kryty zpětných zrcátek, to vše v černém odstínu Berlina Black.

Foto: Jan Horský

Interiér

Poměrně značný mezigenerační posun se odehrál právě v interiéru vozu, který se inspiroval jednoduchým tvarováním jeho exteriéru. Interiér nové Hondy Civic tak svým uživatelům nabízí jednoduchý a přehledný design, dále příjemné materiály a velmi dobré zpracování.

Z jednoduše tvarované palubní desky vystupuje v podstatě jen kaplička přístrojů před řidičem a displej palubního infotainmentu. Palubní deska je pak oživena decentním voštinovým pásem, do kterého jsou integrovány a zároveň skryty jednotlivé výdechy klimatizace. 

Honda principiálně nikterak neholduje módní digitalizaci svých interiérů, a tak je v rámci palubní desky přítomno větší množství klasických ovladačů. Jejich zpracování a ergonomické uspořádání jsou však na velmi vysoké úrovni a ovládání jednotlivých funkcí vozu je také bezproblémové.

Klasickými tlačítky se ovládá také volič „směru jízdy“. V případě, že přijdete na ten správný grif (palec na D a ukazováček a prostředníček na R) je například parkování se Civicem strašně příjemné, navíc v kontextu s hybridním pohonem, který na povely změny směru jízdy reaguje prakticky okamžitě.

Testovaná vrcholná výbava Advance nám do kapličky přístrojů přináší plně digitální displej s úhlopříčkou 10,2“. Základem zobrazovaných údajů jsou rychloměr a „siloměr“, zobrazované údaje uvnitř těchto budíků pak lze personalizovat pomocí dvojice příslušných „rollerů“, které jsou umístěny v rámci multifunkčního volantu.

Displej palubního infotainmentu je přehledný, ergonomicky velmi dobře dostupný, plně podporující aplikace Apple Car Play a Android Auto umožňující bezproblémové připojení vašeho chytrého telefonu.

Audiosystém vrcholné výbavy je tvořen 12-ti prémiovými reproduktory vyvinutými ve spolupráci se značkou BOSE.

Stran vnitřní prostornosti je na tom nová generace Civicu opravdu velmi dobře. Dlouhý rozvor vozu a nízké pozice sedáků nabídnou dostatek místa všem cestujícím ve voze. Pochválit musím také zavazadlový prostor, ten disponuje slušnými 409 – ti litry objemu, ale hlavně díky velkému víku zavazadelníku výborným přístupem.

Mohlo by vás zajímat:  Test Mazdy 6 Wagon Skyactiv-G EDITION 100 – oslava limitovanou sérií
Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Nová generace Hondy Civic je u nás aktuálně dostupná pouze s jedinou nabízenou motorizací. Jedná o hybridní pohonné ústrojí e:HEV kombinující dvoulitrovou benzínovou motorizaci pracující v Atkinsonově cyklu s dvěma elektromotory a lithium-iontovým akumulátorem. 

Benzínový atmosférický dvoulitr se však dočkal jistého vylepšení v podobě přímého vícenásobného vstřikování paliva. Motorizace tak nově disponuje výkonem 105 kW, který je k dispozici od 6000 ot./min., točivý moment pak dosahuje maximální hodnoty 186 Nm při 4500 ot./min.

Kombinovaný hybridní výkon tohoto pohonného ústrojí dosahuje hodnoty 135 kW (184 koní), maximální točivý moment pak 315 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá Civic za 8,1 vteřiny a maximální rychlost je stanovena na 180 km/h, to vše za „papírových“ 4,7 až 5,0 l/100 km.

Hru čísel máme tedy za sebou, teď se zaměřme hlavně na to, jak jedenáctá generace tohoto hatchbacku jezdí. Jízdní projev je totiž nejsilnější stránkou tohoto vozu.

Za skvělý jízdní projev vděčíme především hybridnímu pohonnému ústrojí, kterému nechybí jistá úspornost, dostatek výkonu a skvělé odhlučnění jeho benzínové motorizace. Po většinu času jsou pak přední kola poháněna pomocí elektřiny, spalovací motor se připojuje až ve vyšších rychlostech a do té doby funguje jen jako generátor elektrické energie (pomocí druhého elektromotoru). Ve vysokých rychlostech pak dochází k přímému propojení benzínové jednotky a předních kol, samozřejmě skrze bezestupňové e-CVT převodovky.

Pohonné ústrojí nového Civicu tak pracuje v různých režimech (elektrický pohon, hybridní pohon, pohon motoru a regenerativní brždění), o kterých si vůz rozhoduje zcela automaticky, vás pak nechá nahlédnout „pod pokličku“ jen v rámci zobrazení toku energií, které můžete sledovat v rámci kapličky přístrojů, nebo na displeji palubního infotainmentu.

Jednoduše řečeno, například v městském provozu se hybridní Civic dost často chová jako elektromobil, využívá tedy vyrobené nebo naspořené elektrické energie z baterie a veškeré kolony a semafory tak zvládá čistě v bezemisním provozu. V případě, že zatoužíte po ostřejší jízdě, přichází na scénu, do interiéru výborně odhlučněná, benzínová motorizace, které v práci vypomáhá elektromotor. Vůz tak nabízí dostatečně živý jízdní projev s okamžitou reakcí na plynový pedál. Poslední možností je pak přímé propojení benzínové motorizace a předních kol, zde se jedná o vybrané situace, ve kterých elektronika rozhodne, že je to takto ideální.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škody Octavia Combi 2.0 TDI DSG – český oblíbenec ve své čtvrté generaci

Slova chvály pak míří také k bezestupňové e-CVT převodovce, ta v případě tohoto vozu není tak „otravná“ jak tyto převodovky umí být. Nový Civic vás totiž velmi dobře a celkem decentně klame zvukem z reproduktorů, který přináší zvuk odladěné řadící motorizace. Ano, osobně nejsem žádným příznivcem těchto řešení, ale zde musím konstatovat, že tuto záležitost Civic dělá opravdu velmi dobře.

K dokonalosti odladěnému pohonnému ústrojí skvěle sekunduje podvozek a řízení vozu. Nový Civic má vždy vpředu zavěšení typu McPherson a vzadu víceprvkovou nápravu. Výsledkem je tedy spíše tužší projev podvozku s jasnou dávkou jistoty. Řízení vozu pak rozhodně není nikterak přeposilované a v případě ostřejší jízdy vás velmi intenzivně vtáhne do děje.

Nová generace Hondy Civic nám přináší velmi dobře odladěné hybridní pohonné ústrojí, které umí být tradičně úsporné, komfortní a přesto adekvátně výkonné. Společně s dobře nastaveným podvozkem a řízením přináší Civicu dostatečně agilní jízdní projev, to vše za průměrných 6,0 l / 100 km.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Nová Honda Civic jedenácté generace je vozem, který se toho svým zákazníkům rozhodl nabídnout opravdu mnoho. Začíná to celkem umírněným, přesto líbivým vnějším vzhledem, kvalitně zpracovaným, příjemně přehledným a prostorným interiérem, no a v neposlední řadě je tu famózní jízdní projev. Kombinace řízení, podvozku a naprosto odladěného hybridu přináší na palubu Civicu ohromnou dávku komfortu, pohody a adekvátní výkonnosti.

Již tradičně není konfigurátor Hondy nikterak rozmanitý, a tak i v případě nové generace jsou k dispozici jen tři stupně výbavy. Jedná se o stupeň Elegance, který je v nabídce od 769 900 Kč včetně DPH. Dále je v nabídce stupeň Sport od 799 900 Kč a vrcholný stupeň Advance od 879 900 Kč včetně daně.

V případě „základní“ výbavy Elegance však zjistíte, že se jedná o velmi bohatě vybavený vůz. Když tedy porovnáme nový Civic s adekvátně vybavenou konkurencí, musíme mu jednoznačně přiřadit plusové body i za jeho pořizovací ceny.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

 

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora