Automobilka Maserati, která v minulém roce oslavila sté výročí svého vzniku, prezentovala tento týden na autosalonu v americkém Detroitu své historicky nejlepší prodejní výsledky. V roce 2014 prodalo Maserati po celém světě přibližně 36 500 vozů, což představuje nárůst o 136% v porovnání s rokem 2013 a šestinásobné navýšení prodejů v porovnání s předchozím rokem 2012.
Růstu bylo dosaženo na všech trzích kde automobilka působí. Hlavním tahounem úspěchu se stala modelová řada Ghibli, která je první řadou kategorie E této slavné automobilky. Pomyslnou špici prodejů pak následují modely Quattroporte, vlajková loď kategorie luxusních sedanů, a GranTurismo společně s GranCabrio v kategorii sportovních vozů.
„Budeme-li hovořit v podrobnějších číslech, jednalo se konkrétně o 23 500 kusů Ghibli a 9 500 kusů Quattroporte, které automobilka dodala na světový trh. Celkové číslo světových prodejů pak ještě doplňuje 3´500 prodaných kusů modelů GranTurismo a GranCabrio,“ komentuje úspěch automobilky Maserati David Kopal, ředitel marketingu Scuderia Praha, jediného oficiálního dealera této značky v Česku.
Na americkém trhu, který představuje pro automobilku ten nejvýznamnější, potvrdilo Maserati svou exkluzivní pozici prodejem 14 690 vozů. To představuje nárůst o 110% v porovnání s rokem předchozím. Tržby rostly především u verzí Ghibli a Quattroporte vybavených Twin Turbo motorem a u verze Q4 s pohonem všech kol.
Druhým největším trhem je pro Maserati Čína, kde automobilka zabodovala s prodejem 9 400 kusů svých vozů a dosáhla tak nárůstu v porovnání s rokem 2013 o 148%. Tahounem prodejů se v Číně staly rovněž modely Quattroporte a Ghibli ve verzích s Twin Turbo motorem a pohonem zadních kol.
V Evropě se díky rozšířené ekonomické nestabilitě dařilo automobilce už o něco méně, ale i přesto zaznamenala pro ni neuvěřitelný nárůst prodejů na úrovni 153%. Nutno dodat, že je to v dnešní době v našich evropských podmínkách vskutku úctyhodný výkon. V Evropě bylo prodáno celkem 6 360 kusů Maserati, nejvíce se zákazníci oblíbili opět modely Ghibli a Quattroporte s pohonem zadních kol a naftovým šestiválcem..
V asijsko-pacifickém regionu, tedy mimo Čínu, byly výsledky rovněž úctyhodné, prodej 4 000 kusů vozů zde znamená nárůst o 206%. Na Blízkém východě pak 2 050 prodaných kusů vyhouplo prodeje o 144% v porovnání s loňským rokem.
„Úspěšným byl také prodej Maserati v České republice. Automobilka dodala v loni na náš trh celkem 47 vozů,“ doplňuje k celkovým statistikám David Kopal, ředitel marketingu Scuderia Praha, jediného oficiálního dealera Maserati pro Českou republiku.
Zdroj: Scuderia Praha