V Nošovicích vyráběný Hyundai i30 kroutí na trhu svou třetí sezónu, což je tak zhruba ideální doba pro průběžnou modernizaci. Jihokorejská automobilka kromě nového designu a techniky představila také vrcholnou verzi Turbo s výkonu 184 koní.
Standardní model dostal výraznější hexagonální masku chladiče a mírně upravená přední světla, paleta laků karosérie nově obsahuje odstíny Jet Black, Orange Caramel a Polar White. Nový design mají rovněž litá šestnácti- a sedmnáctipalcová kola. Pod kapotou se objevuje čtveřice jednotek, splňující emisní normu Euro 6.
Základním zážehovým motorem je čtrnáctistovka o výkonu 100 koní s točivým momentem 134 Nm, doplněná o silnější šestnáctistovku o výkonu 120 koní s točivým momentem 156 Nm. Oba motory mají standardně šestistupňovou manuální převodovku, šestnáctistovka je za příplatek k dispozici s šestistupňovým automatem. Naftová paleta obsahuje dvě šestnáctistovky s šestistupňovým manuálem nebo příplatkovým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Slabší má 110 koní a 280 Nm (300 Nm s automatem), silnější 136 koní a 280 Nm (300 Nm s automatem).
Novým vrcholem v nabídce i30 se stane verze Turbo se zážehovou přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 186 koní s točivým momentem 265 Nm, spolupracující výhradně s šestistupňovým manuálem. Na 100 km/h vystřelí „hot hatch“ za 8 sekund a dosáhne maximální rychlosti 219 km/h. Úpravou prošel podvozek, který by měl nyní nabízet více přilnavosti, i řízení, které by mělo být pro změnu o něco přesnější. Za 18palcovými koly se pak ukrývají odvětrávané kotouče o průměru 300 mm vpředu a pevné kotouče o průměru 284 mm vzadu. Součástí nejsilnější verze je i optický bodykit, zahrnující nové nárazníky vpředu i vzadu s červenými detaily, výraznější prahy, zadní spoiler a dvojitou koncovku výfuku. Přední světla mají kromě bi-xenonových výbojek i LED diody pro denní svícení. V interiéru došlo na sportovní přední sedadla, odlišný přístrojový panel a kontrastní prošívání.
Zdroj: Hyundai