Test Mitsubishi L200 MOUNTAIN SHERPA – expediční speciál, který se ani práce nezalekne

0

Mitsubishi L200 aktuální generace je tu s námi již delší dobu. Poslední modernizace přinesla tomuto úspěšnému pick-upu nejen výrazné oživení, ale také novou pohonnou jednotku, propracovanější podvozek a nové elektronické asistenty pro jízdu v terénu. Poměrně nově je v nabídce také „dvoustovka“ s označením Plus, tedy varianta nabízející výkonnější pohonnou jednotku.

Zastoupení automobilky Mitsubishi nás celkem pravidelně „zásobuje“ různě upravenými vozy ze svého portfolia. Jedná se převážně o expediční speciály, jedním z nich bylo například testované Pajero Expedition nebo L200 v provedení Rock Proof.

Nyní jsme dostali možnost vyzkoušet další z těchto zajímavých vozů, Mitsubishi L200 MOUNTAIN SHERPA. Vůz, jehož kořeny směřují na Slovensko, už na první pohled naznačuje, že se bude jednat o další „chlapácké“ vozidlo, které hravě obstojí v terénu a práce mu jednoduše „nesmrdí“.

Foto: Jan Horský

Exteriér

Mitsubishi L200 aktuální generace nabídne tvary, se kterými přišel již model Eclipse Cross. Samotné tvarování převážně přední partie je velmi typické a vytváří tak aktuální designový směr vozů automobilky. Přední partie vozu disponuje dvojicí zalomených linek, které podtrhují přední světlomety. Od tohoto prvku se následně odvíjí jak přední maska, tak i výrazná nika ukrývající směrová a mlhová světla.

Dvoustovka i nadále zůstává věrná zcela typickému, mírně zakloněnému bočnímu profilu. Na krátký převis přední části karoserie navazuje, k zadní nápravě posunutá, dvoukabina. Celou tuto partii pak uzavírá korba vytvářející poměrně výrazný zadní převis.

Provedení MOUNTAIN SHERPA posouvá vnější vzhled L200 o výrazný krok dále. Na první pohled je jasně patrný zvýšený podvozek Oldman EMU (+5cm), dále je vůz vybaven Safari šnorchlem, jasně patrná je také přední světelná rampa LED Bushranger 32“ s ovladačem intenzity nebo zadní pracovní světla LED Bushranger 5,5“.

Oku neunikne ani přední naviják Predator 12000 se syntetickým lanem a tažnou silou až 5450 kg. Pod avizovaným navijákem pak vykukuje oplechování podvozku od ARB, které chrání motor, převodovku a nádrž. Stran ochrany podvozku tu máme ještě praktické a velmi dobře vypadající rámy podél prahů. Korbu vozu pak zdobí decentní trubkový rám a dvoudílné víko s plynovými vzpěrami.

Mohlo by vás zajímat:  Test Peugeotu 308 SW 1.5 BlueHDi 130 EAT 8 – ideální kombinace

Provedení MOUNTAIN SHERPA je navíc doplněno o decentní a tematické polepy, které doplňují povedenou nejen expediční úpravu tohoto modelu.

Foto: Jan Horský

Interiér

Vrcholná výbava testovaného kousku působila velmi bohatým dojmem. Vnitřní vybavení vozu zahrnovalo například kožené čalounění všech sedadel, předních navíc s možností výhřevu ve dvou úrovních, dále multifunkční čtyřramenný volant, možnost řazení pádly pod volantem, automatickou dvouzónovou klimatizaci, asistent hlídání vybočení z jízdního pruhu, bezklíčové ovládání nebo parkovací kameru.

Palubní deska vozu nabídne celkem mohutné proporce, je přehledná a vše máte tzv. po ruce. Dominuje jí dotykový displej spravující audiosoustavu, telefon a samozřejmě navigaci. V rámci středové části palubní desky pak máme ještě ovladače dvouzónové automatické klimatizace, nebo ovládání výhřevu předních sedadel a USB porty. V případě našeho vozu pak ještě ovladač přední pneumatické uzávěrky diferenciálu a kompresoru.

Středový tunel disponuje voličem automatické převodovky a kruhovým voličem pohonného ústrojí, dále pak klasickou ruční brzdou, prostorem pro uložení nádoby nápoje a loketní opěrkou.

Ukazatele v rámci kapličky přístrojů před řidičem jsou klasické analogové. Mezi nimi je potom umístěn malý digitální displej, který vás informuje o spotřebě, dojezdu, najetých kilometrech, aktuálně zařazeném převodovém stupni, nebo o zvoleném typu pohonného ústrojí.

Celkově je interiér dvoustovky prostorný, samotné sedáky nabídnou dostatečné dimenze a ani cestující na zadních sedadlech žádnou nouzí o prostor netrpí.

Foto: Jan Horský

Korba provedení DOUBLE CAB nabízí plochu o rozměrech 1,52 x 1,47 metru a je možné na ni naložit až tunu nákladu. Úprava MOUNTAIN SHERPA vybavila korbu výsuvnou plochou s protiskluzovým povrchem a vázacími oky po stranách. Fortelný mechanismus pak usnadňuje manipulaci s věcmi, které jsou v korbě uloženy.

Interiér L200 rozhodně nezapře svůj pracovní původ, k jeho přednostem ale díky tomu patří i jistá fortelnost. Již tradičně bych mu ale přál jisté omlazení a celkové sjednocení grafického pojednání jednotlivých ovladačů.

Mohlo by vás zajímat:  Citroën Berlingo SHINE 1.2 PureTech EAT 8 – rodinný specialista s tříválcem pod kapotou
Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Mitsubishi L200 je v nabídce s přeplňovanou čtyřválcovou naftovou motorizací DI-D o výkonu 110 kW, tato motorizace disponuje 400 Nm točivého momentu. V nabídce je také tato pohonná jednotka s navýšeným výkonem, pod obchodním označením Plus. Naftovému čtyřválci je v tomto případě navýšen výkon ze 110 kW na 127 kW, dále je upravena hodnota točivého momentu ze 400 Nm na 502 Nm. Tyto úpravy pak nemají žádný přesah do samotné záruky, ta i nadále trvá po dobu 7 let, nebo do ujetí 150 000 km.

S L200 Plus máme zkušenosti z předchozího redakčního testu tohoto pick-upu. Nárůst výkonu a hodnoty točivého momentu nejsou úplně potřebnými, v kontextu však s nízkým navýšením pořizovací ceny vozu bych se k němu ale přiklonil.

Námi aktuálně testovaný SHERPA disponoval avizovanou základní 110 kW pohonnou jednotkou. Ta je ve většině případů výkonově adekvátní a velmi dobře si rozumí s šestistupňovým hydroměničovým automatem. Střídání jednotlivých rychlostí je sice rozvážnější, přesto celkem plynulé, jízdní projev je pak i u tohoto „pracanta“ díky automatu uživatelsky velmi komfortní.

Průměrná spotřeba testované verze s automatickou převodovkou se v rámci týdenního testu pohybovala na slušné hodnotě okolo 9,0 litrů na 100 km.

Podvozkově pak vůz stojí na klasickém tuhém rámu. Podvozek je v případě SHERPY zvednutý o 50 mm a to díky sadě od Oldman EMU. Samotné zvýšení nejvíce oceníte v rámci průchodnosti vozu terénem, v případě klasického asfaltového povrchu se projevuje celkem měkkým a až houpavým naladěním.

Dvoustovka již od druhého výbavového stupně disponuje pohonem všech kol Super Select-II. Součástí tohoto systému je uzávěrka mezinápravového diferenciálu, která zajišťuje mimořádné schopnosti při jízdě v terénu. Současně i reguluje rozdělení točivého momentu mezi nápravami v režimu 4H (klasická čtyřkolka s otevřenými diferenciály), přispívá tak k dobré ovladatelnosti a snadné jízdě na nejrůznějších površích. V případě zhoršených podmínek přepnete do režimu 4HLc (uzavřený mezinápravový diferenciál), který je určený pro členitý terén nebo na 4LLc (redukovaný převod) určený pro stoupání do prudkého svahu, bahno nebo hluboký sníh. Tento systém standardně doplňuje uzávěrka zadního diferenciálu, testovaný SHERPA navíc disponoval pneumatickou uzávěrkou i předního diferenciálu od ARB.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Jeep Grand Cherokee Overland- Nespoutaný indián

Vůz byl dále vybaven asistentem OFF ROAD, který přizpůsobuje chování a reakce vozidla v závislosti na zvoleném režimu, povrchu. Mezi tyto režimy patří Gravel (štěrk), Mud/Snow (bahno/sníh), Sand (písek) nebo Rock (kameny). Systém následně automaticky upraví výkon motoru, nastavení převodovky a charakter brždění pro optimální jízdní vlastnosti.

 

Foto: Jan Horský

Závěrem

Mitsubishi L200 je v nabídce v rámci akční ceny od 883 250 Kč včetně DPH, jedná se o základní výbavu Invite se 110 kW naftou pod kapotou a šestistupňovou manuální převodovkou. Silnější verzi Plus pak v základním provedení pořídíte od 910 850 Kč včetně daně. Dalším výbavovým stupněm je Intense, zde je již v nabídce i šestistupňový automat. Vrcholná výbava Instyle pak startuje od 1 132 650 Kč, silnější verze Plus od 1 160 250 Kč včetně DPH.

Navýšení pořizovací ceny o jednotlivé úpravy je pak dost individuální. Zastoupení automobilky poskytuje svým zájemcům úpravy dle jeho představ.

Mitsubishi L200 je léty pověřeným pick-upem s neodmyslitelnými přednostmi.  Aktuální generace nabídne svěží a dynamický střih, fortelný a prostorný interiér, verze Plus pak navíc vylepšenou jízdní dynamiku. K přednostem dvoustovky patří také rozumné pořizovací ceny.

Aktuálně testovaná verze MOUNTAIN SHERPA umí vůz příjemně obohatit, výrazně zlepšila jeho průchodnost terénem a znatelně okořenila vnější vzhled vozu, na své si pak přijdou i ti, kteří pracují v méně dostupných místech.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora