Mazda bude na českém trhu prodávat SUV CX-9

V době, kdy se SUV s velkoobjemovými motory bez přeplňování z českého trhu spíše stahují přichází Mazda s modelem CX-9. Ten byl původně určen pouze pro USA, případně Rusko nebo Austrálii a podle toho také vypadá. Prvotřídní komfort totiž doplňuje zážehový šestiválec.

CX-9 prošla před dvěma roky rozsáhlejší modernizací, při níž dostala přední část ve stylu Kodo, čímž lépe zapadá do současné modelové nabídky japonské automobilky. Z mnoha úhlů pak 5096 mm dlouhé, 1936 mm široké a 1728 mm vysoké SUV připomíná dnes již nevyráběný typ CX-7. Díky rozvoru 2875 mm dokáže interiér pohodlně pojmout sedm dospělých cestujících a v tomto uspořádání i větší než minimální množství zavazadel. Zajímavější je však objem 1911 litrů, kterého dosáhnete po sklopení obou zadních řad sedadel. 

Mohlo by vás zajímat:  Škoda uvádí na trh dva nové deriváty Rapidu

Pod kapotou najdeme zážehový šestiválec o objemu 3.7 litru, který disponuje 277 koňmi při 6250 ot./min a točivým momentem 367 Nm při 4250 ot./min. Ve spolupráci s pohonem všech kol a šestistupňovým automatem dokáže kolem dvou tun vážící auto zrychlit na 100 km/h za 10,1 sekundy a rozjet se až na maximálních 192 km/h. Spotřeba se i díky standardnímu systému stop-start pohybuje na papírové úrovni 11,3 l/100 km a na km jízdy připadá 270 g CO2. Dynamika a ani hospodárnost však určitě nejsou hlavní přednosti CX-9.

Mezi ně se totiž řadí především komfort posádky, což poznáte ze skladby jediné dostupné výbavy Revolution Top. Kromě kompletní sady airbagů (přední, boční, hlavové, ramenní) v ní najdete třízónovou klimatizaci, navigaci TomTom s 5,8palcovým displejem, elektricky stavitelná a vyhřívaná sedadla v kůži, audiosystém Bose s deseti reproduktory, tempomat, dešťový a světelný senzor, systém pro sledování mrtvého úhlu, monitorování tlaku v pneumatikách, zadní parkovací kameru i asistent či systém varující před opuštěním jízdního pruhu. Vzhled dotvářejí 20palcová kola, LED diody pro denní svícení, bi-xenonová hlavní světla a zatmavená boční a zadní okna. Základní a také jediná cena, 999 900 korun, je přitom velmi příznivá. K dispozici však bude pouze limitovaný počet kusů. Kompletní ceník naleznete zde.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Auto vyhrála velký tendr Ministerstva financí, první vozy budou odběratelům předány ještě letos

Srovnání s konkurencí:

 
Model: Audi Q7 Mazda CX-9 Toyota Land Cruiser V8
Rozměry (d/š/v): 5089/1983/1737 mm 5096/1936/1728 mm 4950 / 1970 / 1865 mm
Rozvor:  3002 mm 2875 mm 2850 mm
Velikost kufru: 330/2035 l 487/1371/1911 l 1266/2146 l (5 sedadel) 344/1085/1962 l (7 sedadel)
Světlá výška: 204,8 – 239,8 mm 203 mm 225 mm
Zážehové motory: 3.0 TFSI (272/333 k) 3.7 V6 (277 k) 4.5 Dual VVT-i (318 k)
Vznětové motory: 3.0 TDI (204/245 k), 4.2 TDI (340 k)  ————— 4.5 D-4D (272 k)
Alternativní pohon:  —————  —————  —————
Pohon všech kol: standardně ke všem motorům standardně ke všem motorům standardně ke všem motorům
Základní cena: 1 392 900 Kč 999 900 Kč 1 870 000 Kč
Mohlo by vás zajímat:  Dříve směšné, dnes se stoupající hodnotou. O jakých vozech je řeč? – Představení první várky

Zdroj: Mazda