Mazda MX-5 patří mezi skutečné legendy v automobilovém světě. Momentálně se vyrábí její třetí generace a právě nedávno automobilka slavila čtvrtstoletí trvající výrobu. Příští rok se má na trh dostat nová verze.
Na jejím vývoji spolupracuje Mazda s Alfou Romeo, která stejný vůz uvede pod neméně ikonickým názvem Spider. O ceně vozu se zatím spekuluje, ale neměla by být příliš odlišná od současné generace. Stále by se mělo jednat o dostupný zábavný roadster.
V Michiganu byl vyfocen testovací vůz, který poháněl motor o objemu 1,75 litru z vozu Alfa Romeo 4C. Ten produkuje 237 koní a měl by být použitý ve Spideru. Základním motorem v Mazdě by měl být motor SkyActiv o objemu 1,6 litru a výkonu 130 koní. Hlavní důraz Mazda klade na snižování emisí CO2 a snižování hmotnosti vozu.
Hlavní designer Peter Birtwhistle prohlásil, že vzhled nové generace bude více „svalnatý„, než verze představená na autosalonu v Ženevě. Vůz má dle jeho slov vypadat „nabroušeně“ a má lidi překvapit. Také má být více atraktivní pro mladé lidi. Design se nemá podobat nedávno představené Mazdě 3, spíše by měl jít vlastní cestou. Nádech designového směru Kodo, který mají současné Mazdy, by měl zůstat zachován, ale model MX-5 má být snadno identifikovatelný. „Po třech úspěšných generacích máte chuť začít se vzhledem od začátku, ale musíte brát ohled na obrovskou zákaznickou základnu, která se s předchozími modely sžila„. Nechme se tedy překvapit, jak se nakonec povede skloubení dvou protichůdných záměrů. Nejdůležitější pro zákazníky ovšem stále bude to, jak se bude vůz řídit. Právě řízení bylo vždy u Miaty nejsilnější stránkou.
Zdroj a foto:autoexpress.co.uk